۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۹:۵۴

روحی خبر داد:

پارس آباد رتبه اول کشور در تولید سورگوم بذری است

پارس آباد رتبه اول کشور در تولید سورگوم بذری است

پارس آباد - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد گفت: این شهرستان رتبه اول کشور در تولید سورگوم بذری است و هم اکنون 100 درصد نیاز کشور به سورگوم بذری در این شهرستان تامین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحی عصر چهارشنبه در جلسه كارگروه توسعه بخش كشاورزي پارس آباد اضافه کرد: این شهرستان با تولید سالانه بیش از هزار و 700 تن بذر سورگوم در رتبه اول کشور است.

وی از شروع برداشت محصول سورگوم بذری در این منطقه خبر داد و افزود: در سال زراعی جاری 417 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت سورگوم بذری اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد تصریح کرد: پیش بینی می شود، امسال از این میزان اراضی اختصاصی بالغ بر هزار 700 تن سورگوم بذری در این شهرستان استحصال شود.

وی با بیان اینکه بذر تولیدی این شهرستان پس از فرآوری و بسته بندی به استان های مختلف ارسال می شود، ادامه داد: از بذر سورگوم پس از کاشت، سورگوم (علوفه دام) به دست می آید.

فرماندار پارس آباد نیز در این جلسه از اختصاص 140 میلیارد ريال تسهیلات برای اجرای 75 طرح کشاورزی در قالب کارگروه توسعه بخش کشاورزی خبر داد و یادآور شد: طرح های كشاورزی بدون معطلی و با سرعت توام با دقت در این شهرستان بررسی می شود.

ولي كريمي با اشاره به حمایت جدی از طرح های توسعه بخش كشاورزی عنوان كرد: هیچ محدودیتی در ارائه تسهیلات بانكی به متقاضیان اجرای طرح در زمینه كشاورزی و صنایع وابسته به آن در این شهرستان وجود ندارد.

کد خبر 2147914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha