۲۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۸

در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی؛

پیش‌نویس منشور بذر تدوین شد

پیش‌نویس منشور بذر تدوین شد

یک مقام مسئول از تدوین پیش‌نویس منشور بذر در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت:با تصویب این پیش‌نویس، معرفی و اصلاح ارقام باید با توجه به شرایط و تغییرات اقلیمی کشور صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس گروه بذر معاونت امور زراعت وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه پیش‌نویس منشور بذر در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط این معاونت تدوین شد، افزود: هدف از تهیه این پیش‌نویس، ساماندهی بذر محصولات کشاورزی و به طورعمده گندم، جو، دانه‌های روغنی، ذرت، علوفه و چغندرقند است.

محسن تواضع با اشاره به اینکه رویکرد جدید در مورد ساماندهی بذر با دستور وزیر جهادکشاورزی و به اهتمام عباس کشاورز، معاون امور زراعت وزارت جهاد صورت گرفته است، اظهار داشت: پیش‌نویس منشور بذر دارای ۳۰ بند است که با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تدوین شده است که پس از تصویب در این معاونت‌‌ها، توسط وزیر جهاد کشاورزی رونمایی خواهد شد.

وی درباره جزئیات این پیش‌نویس گفت: با تصویب پیش‌نویس منشور بذر، معرفی و اصلاح ارقام باید با توجه به شرایط و تغییرات اقلیمی کشور صورت گیرد و بذرهایی با نیاز آبی کمتر، مقاوم به خشکی و زودرس معرفی شود.

تواضع، ارتقای استانداردها بذور، ساماندهی بذرهای خودمصرفی، مشارکت کشاورزان و بخش خصوصی در تولید و معرفی ارقام ، ساماندهی بذرهای وارداتی و غیره را از محورهای این منشور برشمرد و ادامه داد: انتظار داریم با تصویب پیش‌نویس این منشور، ارقام  مقاوم به خشکی و کم آبی وارد عرصه کشاورزی شود و مشارکت بخش خصوصی در تولید بذر افزایش یابد.

رئیس گروه بذر تصریح کرد: در حال حاضر در گندم دیم ارقام متعددی داریم که مقاوم به خشکی و کم آبی هستند اما عملکرد پایینی دارند و از این رو به دنبال ارقام جدیدی هستیم که عملکرد بالایی داشته باشند.

کد خبر 2883888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha