۱۶ آذر ۱۳۹۳، ۹:۵۴

برای نخستین بار در گیلان/

50 تن بذر بوجاری گندم در شهرستان رودبار کشت می شود

50 تن بذر بوجاری گندم در شهرستان رودبار کشت می شود

رشت – رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کشت 50 تن بذر بوجاری گندم برای نخستین بار در شهرستان رودبار خبر داد.

 علیرضا شعبان نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دستگاه بوجاری برای نخستین بار در استان گیلان در شهرستان رودبار مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: امسال با این دستگاه می توان 50 تن بذر گندم را بوجاری و در سطح سه هزار و 500 هکتار  اراضی کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بوجاری موجب افزایش 30 درصدی تولید محصول گندم در واحد سطح می شود، گفت: بوجاری و ضد عفونی بذر گندم قبل از کاشت امری ضروری است.

وی در ادامه به اهمیت تولید بذر سالم در افزایش تولید اشاره کرد و افزود: یکی از پارامترهای مهم در تولید گندم مسئله بذر مناسب و با کیفیت است.

شعبان نژاد توسعه کشاورزی گیلان را منوط به عزم همگانی دانست و اظهارداشت: این استان شمالی ظرفیت های مناسبی در حوزه های مختلف کشاورزی دارد.

وی تصریح کرد: لازمه شکوفایی اقتصاد کشاورزی در گیلان  توسعه زیر ساخت ها از قبیل یکپارچه سازی اراضی، توسعه سیستم آبیاری مدرن، ایجاد صنایع کشاورزی، تخصیص اعتبارات مکفی و غیره است.

  رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآورشد:  کشاورزی محور اصلی توسعه استان است از اینرو  می طلبد همگان به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.

کد خبر 2437363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha