۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۸

حجت الاسلام حسيني پور:

دنیا بداند غنی سازی برای کشتن انسانهای بی گناه در مکتب ما مطرود است

دنیا بداند غنی سازی برای کشتن انسانهای بی گناه در مکتب ما مطرود است

اراک - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت اراك با تاکید بر اینکه برقراری صلح و دوستی در دین مسلمانان سفارش شده است گفت: ما به عنوان یک ایرانی مسلمان مطابق با این آموزه ها رفتار می کنیم و دنیا بداند غنی سازی برای کشتن انسانهای بی گناه در مکتب ما مطرود است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيدعلي حسيني پور در خطبه هاي نماز جمعه امروز در مصلای شهر اراک افزود: انرژی هسته ای یک نیاز برای ملت مسلمان است اما استفاده از دانش هسته ای برای ضرر و زیان زدن به انسانهای بی گناه هرچند که هم دین ما نباشند در دین مسلمانان شیعه پذیرفته نیست.

وی با تاکید بر اینکه هدف انقلاب اسلامی هم صلح و دوستی مطابق با فرمایشات پیامبر (ص)عظیم الاشان است تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی قصد ساختن بمب اتمی را داشته باشد از اهداف خودش خارج شده در صورتیکه دولتمردان ایرانی همچنان برسراهداف انقلاب تاکید داشته و دارند.

حجت الاسلام حسيني پور  با تاکید بر اینکه نصرت و یاری خدا در همه حال شامل حال ایرانیان مسلمان شده و می شود تصریح کرد: امروز گفتمان انقلاب که گفتمان دین شیعه است   جمهوري اسلامي ايران را به يك قدرت در منطقه و جهان تبديل کرده است.

وی دعوت دولت امریکا برای مذاکره نشانه ای از قدرت ایران است خاطرنشان کرد:  آمريكا و غرب نيز اين واقعيت را پذيرفته اند که باید در مقابل ایران رفتار دیگری داشته باشند.

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: باید با این مردم با تمدن مسلمان با زبان تکریم سخن گفت چراکه زبان تهدید و تحریم را مردم ایران نمی خواهند.

وی  با يادآوري سخنان عزتمندانه رييس جمهور ایران در سازمان ملل اظهار كرد: دكتر روحاني بسيار عمقتدارانه از حقوق ملت ايران دفاع كرد و ابرقدرتنهای دنیا بدانند امروز معادله چهان تغییر کرده است.

ايران  ثابت كرد كه در صدد توليد سلاح هاي كشتار جمعي نيست

حجت الاسلام حسيني پور در خصوص گفته هاي مقامات آمريكايي مبني بر اينكه ايران بايد در عمل ثابت كند كه به دنبال توليد بمب اتم نيست گفت: ايران اسلامي در طول هشت سال دفاع مقدس به دنيا ثابت كرد كه در صدد توليد سلاح هاي كشتار جمعي نيست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: بخش عمده ای از امنیت به نیروی انتظامی سپرده شده و این بحث مسئولیت بسیار بزرگی است.

حجت الاسلام حسيني پور  با بیان اینکه نیروی انتظامی در جامعه اسلامی باید مظهر قدرت، عطوفت و عزت باشد گفت: نيروي انتظامي يك نهاد انقلابي است و به همين دليل مطالبات انقلابي مردم از اين نيرو بسيار اهميت دارد و به طور قطع بايد پاسخ به مطالبات مردمي در اولويت برنامه هاي آن باشد.

وي اضافه كرد: يكي از مطالبات جدي مردم از نيروي انتظامي، ورود جدي به عرصه امر به معروف و نهي از منكر است.

امام جمعه موقت اراك بيان كرد: بنا برفرموده مقام معظم رهبري، اقتدار، عزت، احساس مهرباني بامردم، دقت و مراقبت در انجام وظيفه و دفاع از ارزش هاي اسلام و انقلاب بايد از مهمترين شاخصه هاي نيروي انتظامي در كشور باشد.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی از جمله نهادهای مهم و اثر گذار در جامعه است چراکه بحث امنیت در جامعه اسلامی به عنوان زیر ساخت های توسعه مد نظر قرار داده شده است.

انتقاد از هزینه های سرسام آور ازدواج در برخی محافل

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) اشاره و عنوان کرد: ازدواج یکی از نیازهای مادی بشر است و ازدواج باعث می شود که نسل بشر از نظر روحی و جسمی ادامه پیدا کند و جوامع از آسیب ها مصون بمانند.

خطیب این هفته نماز جمعه اراک افزود: ائمه معصومین می فرمایند که هیچ بنایی در اسلام بهتر از ازدواج نیست و همه خانواده و جوانان باید دین را در ازدواج ملاک قرار دهند و بدانند که مهریه های سنگین آفات زیادی را در زندگی پدیدار می کند.

وی با انتقاد از هزینه های سرسام آور ازدواج در برخی محافل اظهار داشت: مردم به جای هزینه های سرسام آور، زمینه ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه دختران را فراهم کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری، ازدواج را آسان بگیرند و با خرافات و چشم وهم چشمی ها مبارزه کنند.

کد خبر 2148641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha