تاکید نبیه بری برحل سیاسی بحران سوریه/ دمشق خواستار توقف حمایت تسلیحاتی از تروریستها شد

تاکید نبیه بری برحل سیاسی بحران سوریه/ دمشق خواستار توقف حمایت تسلیحاتی از تروریستها شد

رئیس پارلمان لبنان بار دیگر بر اهمیت دستیابی به راه حل سیاسی در خصوص بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، نبیه بری در سخنانی در بیروت اظهار داشت باید برای برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو دو درباره سوریه برای حل سیاسی بحران این کشور تلاش کرد که می تواند نتایج جامعی از جمله بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را به دنبال داشته باشد.

رئیس پارلمان لبنان همچنین با اشاره به تلاشهای بین المللی برای حفظ ثبات لبنان و چگونگی کمک به این کشور در امدادرسانی به آوارگان سوری تاکید کرد این تلاشها کافی نیست و لبنان با تمام امکانات خود با وجود شرایط اقتصادی که در آن به سر می برد، به آوارگان سوری کمک می کند.

از سوی دیگر علی عبدالکریم سفیر سوریه در لبنان با عدنان منصور وزیر خارجه این کشور دیدار کرد که طی آن اوضاع سوریه و لبنان و همچنین تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

سفیر سوریه با تاکید بر کاهش تکیه برخی طرفها بر راه حل نظامی و تجاوز به سوریه تاکید کرد حل سیاسی به نفع جهان است.

وی درباره آوارگان سوری اظهار داشت تجاوز به سوریه، برخی شهروندان سوری را مجبور کرده است از کشورشان خارج شوند، کشوری که در گذشته امن ترین کشور در منطقه و حتی جهان بود.

وی با تاکید بر توان سوریه برای حل بحران با مشارکت سوریهای داخل  خارج تصریح کرد بر این اساس، دمشق خواهان توقف وارونه سازی حقایق، اقدامات تحریک آمیز، حمایت مالی از گروههای تکفیری و آوردن آنها به سوریه برای از بین بردن نقش سوریه است.

سفیر سوریه در بیروت گفت در صورت توقف حمایت از تروریستها، دولت سوریه برای دستیابی به راههایی برای حل اوضاع فاجعه باری که جنایتکاران و افراد مسلح و کشورهای جنایتکار حامی تروریستها سبب شده اند، شبانه روز تلاش خواهد کرد.

کد خبر 2149185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha