۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۵

آئین سوگواری امام جوادالائمه در دامغان برگزار شد

آئین سوگواری امام جوادالائمه در دامغان برگزار شد

دامغان – خبرگزرای مهر: آئین سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی(ع) در مسجد صاحب الزمان (عج) دامغان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه موقت دامغان در آئین سوگواری و عزاداری سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی (ع) که صبح یکشنبه در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر دامغان برگزار شداظهار داشت: یکی از نکاتی که در زندگی حضرت امام محمد تقی (ع) مطرح بود این است که امام جواد (ع) نخستین امامی بود که قبل از اینکه به سن تکلیف و بلوغ برسند به مقام شامخ امامت نائل آمدند.

حجت الاسلام احمد فوادیان تصریح کرد: سه نفر از امامان معصوم(س)  قبل از اینکه به سن تکلیف و به سن بلوغ رسیده باشند به مقام امامت نائل آمدند که امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام زمان (عج) بودند که این موضوع در آن دوران مخالفان و موافقانی داشت.

وی خاطر نشان ساخت: به امامت رسیدن امام محمد تقی(ع) قبل از سن تکلیف و سن بلوغ برای عده ای خواص در آن دوران مهم و دشوار بود که چطور آن حضرت قبل از تکلیف و به سن بلوغ رسیدن به مقام شامخ امامت برسند.

این استاد حوزه علمیه دامغان گفت: یکی از وظایف ما این است که با مطالعه کتب و بهره گیری از آیات و روایات و احادیث راه، روش امامان معصوم (ع) را در سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهیم و از برکات معنوی بهتری بهره مند و ذخیره آخرت خود کنیم.

مداحی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(س) از دیگر برنامه های این آئین  بود.

 

کد خبر 2149940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha