۳ مهر ۱۳۹۳، ۹:۳۳

در سالگرد شهادت امام نهم شیعیان/

مراسم های عزاداری شهادت امام جواد(ع) در بقاع متبرکه خراسان شمالی برگزار شد

مراسم های عزاداری شهادت امام جواد(ع) در بقاع متبرکه خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: در سالگرد شهادت نهمین اختر آسمان امامت و ولایت، مراسم های سوگواری شهادت امام محمدتقی جوادالائمه(ع) در بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه شب و در سالگرد شهادت امام محمدتقی جوادالائمه(ع) مصادف با بیست و نهم ذی القعده، مراسم های عزاداری و سوگواری نهمین امام شیعیان در بقاع متبرکه و امامزاده های شاخص خراسان شمالی با حضور مردم دوست دار خاندان عصمت و طهارت(ع) این استان برگزار شد.

این مراسم ها در 9 امامزاده شاخص خراسان شمالی با اجرای برنامه هایی نظیر سخنرانی روحانیان و سخنرانان مذهبی، مداحی و مرثیه سرایی برگزار شد.

در بجنورد، مرکز خراسان شمالی مراسم سوگواری شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اجرا شد.

علاوه بر حرم مطهر برادر امام رضا(ع)، امامزاده های حمزه رضا(ع) شیروان از نوادگان حضرت امام جعفرصادق(ع)، امامزاده محمد(ع) دلاور آشخانه، امامزاده سیدجعفر(ع) اسفراین، امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت فاروج، امامزاده زین العابدین(ع) سنخواست شهرستان جاجرم و ... نیز میزبان عزاداران امام نهم شیعیان در استان بود.

در مراسم محوری شهادت امام جواد(ع) که در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد برگزار شد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به فعالیت ها و تلاش های امام جواد(ع) برای دفاع از دین مبین اسلام پرداخت و انجام مناظره های علمی مؤفقیت آمیز از سوی ایشان را و پاسخگویی درست به سوالات و شبهات را از جمله دلایل موفقیت این امام همام و ناکامی دشمنان و حکام ستمگر عباسی برای رسیدن به اهداف شوم دانست.

وی با بیان این که علم و محبوبیت امام جواد(ع) در بین مردم سبب شد تا دشمنان و حاکمان ظالم عباسی که وجود ایشان را خطری بزرگ برای حکومت خود می دانستند؛ برای شهادت امام جواد(ع) دسیسه چینی و توطئه کنند، اضافه کرد: این حکام امامت را بعد از امام رضا(ع) منقطع می دانستند اما اقدامات حضرت جوادالائمه(ع) که با علم و عصمتی که از جانب باری تعالی دریافت کرده بود؛ به سؤالات و شبهات قبل از وقوع پاسخ می داد؛ بسیاری از شبهات مسیر امامت و ولایت را برطرف ساخت و دشمنان ناکام ماندند.

گفتنی است، در خراسان شمالی 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود دارد.

 

کد خبر 2377297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha