۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۲

همزمان با سالروز شهادت جواد الائمه/

بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) میزبان دسته عزاداران شد

 بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) میزبان دسته عزاداران شد

قم - خبرگزاری مهر: همزمان با سالروز شهادت جوادالائمه(ع) بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) میزبان عزاداران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، در سالروز شهادت حضرت امام محمد تقی(ع)، سراسر استان قم غرق و ماتم و عزا شده است. مردمان این شهر طی شب و روز شهادت باب الحوائج از هر فرصت برای عرض تسلیت به ساحت امام زمان(عج) استفاده می‌کنند.

مردمان این شهر وفادارانه با شرکت در مراسم روضه‌‌خوانی و دسته‌های عزاداری تلاش دارند تا با عرض ادب مرهمی بر دل داغ دیده علی ابن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) بگذارند.

اگر چه صدها و هزاران کیلومتر فاصله است میان قم و کاظمین، اگرچه همزمان با روز شهادت بر اثر انفجار بمت در ساحت این امام نورانی ده‌ها انسان کشته و زخمی شدند و ملعونان جاهلانه بر پیروزی کینه خود بر عظمت ایشان و دوستدارانشان گمان برند، اما جای جای ایران و کوی به کوی استان قم سراسر سیاه پوش و داغدار شهادت غریبانه جوادالائمه است.

دیشب و امروز نیز  بیت مراجع عظام تقلید و مساجد قم مملو از اقشار مختلف مردم بود که با شرکت در این مراسم اوج محبت اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشته‌اند.

بارگاه ملکوتی و آسمانی حضرت فاطمه معصومه(س) صبح امروز و شب گذشته میزبان دسته‌های عزادارانی بود که از قم و شهرهای اطراف برای عرض ادب وارد این بارگاه ملکوتی شده بودند.

یادآور می‌شود: مراسم عزاداری و سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) تا شامگاه روز شهادت همچنان ادامه دارد.

از ساعت 9 صبح روز شهادت امام جواد الائمه(ع) دسته عزاداری خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از مسجد امام حسن عسکری(ع) به طرف آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کردند.

همچنین امروز قبل از اقامه نماز مغرب و عشا نیز مراسم سخنرانی و مدیحه سرایی در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 2149958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha