۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۳۵

مهدی محمدنبی عنوان کرد:

خلیج‌ فارس در سایت فیفا ثبت می‌شود/ بهترین‌های لیگ دعوت می‌شوند

خلیج‌ فارس در سایت فیفا ثبت می‌شود/ بهترین‌های لیگ دعوت می‌شوند

دبیرکل فدراسیون فوتبال از پیگیری ثبت نام خلیج فارس در سایت فدراسیون جهانی خبر داد و گفت: بهترین بازیکنان لیگ برتر در اردوهای بعدی به تیم ملی دعوت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمدنبی در حاشیه برگزاری نخستین تمرین تیم ملی در خصوص مصاحبه نکردن کارلوس کی روش ضمن بیان مطلب فوق گفت: ایشان یک مربی حرفه‌ای است و تصمیم گرفت در روز اول مصاحبه نکند تا به شرایط فنی تیم بپردازد. البته او از روز اول نمی خواست مصاحبه کند و این موضوع را باید با انرژی مثبت نگاه کرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا به کی روش گفته اند که مصاحبه نکند، یا خودش نخواست صحبت نکند؟، تاکید کرد: صددرصد این گونه است که خودش نمی‌خواست روز اول صحبت کند، او یک مربی حرفه ای با دیدگاه های حرفه ای است و نخواست در نخستین روز تمرین مصاحبه ای انجام دهد.

وی اضافه کرد: قاعدتا این نخستین تمرین تیم ملی بعد از صعود به جام حهانی است که استخوان‌بندی تیم ملی در مرحله انتخابی جام‌جهانی کنار هم جمع شده و تعدادی بازیکن جدید هم به این نفرات اضافه شده است.

نبی در خصوص نوع برگزاری اردو تصریح کرد: ما سه موضوع را در این اردو پیگیری می کنیم، نخست مراقبت های پزشکی از بازیکنان که در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر ایران حضور داشتند و نیاز به ریکاوری و برنامه های پزشکی دارند، دوم هماهنگی فنی بین بازیکنان که باید در این زمان ایجاد شود و سوم آنالیز تیم تایلند است.

وی در خصوص حضور لژیونر در تمرین تیم ملی هم گفت: لژیونرها به ترتیب و پس از پایان بازی‌های باشگاهی خود برای حضور در تیم ملی به تهران می آیند و مشکلی هم در این بین وجود ندارد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که سردار آزمون هم به تیم جوانان و هم به تیم بزرگسالان دعوت شده؛ تکلیف او چه می شود تصریح کرد: باید برای حضورش در تیم ملی بزرگسالان از سرمربی تیم جوانان اجازه بگیریم.

وی درباره تغییر نام خلیج فارس به خلیج عمان در سایت فیفا یادآور شد: موقعیت های جغرافیایی وجود دارد که روی نقشه به آنها اشاره شده و فقط فلان کشور مجاور با اقیانوس و یک دریای خاص هستند. دیروز هم امور بین الملل ما این مورد را پیگیری کرده و قرار شد به حالت اولیه باز گردانده شود.

نبی در ادامه و در خصوص این که آیا کارلوس کی‌روش پیشنهاداتی از دیگر کشورها دارد یا خیر گفت: کی‌روش از تیم ایرلند پیشنهاد داشته و این یک امر طبیعی است چون وی تا پایان جام جهانی با ما قرارداد دارد و می تواند بعد از ما به هر تیمی که دوست داشته باشد بپیوندد.

محمدنبی اضافه کرد: البته ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم با تعهدی که نسبت به وی داریم به قرارداد خود عمل کنیم و با موفقیتهایی که در جام ملتهای آسیا و جام جهانی به امید خدا به دست بیاوریم قرار داد وی را با تیم ملی ادامه دهیم.

نبی عقد قرارداد و اسپانسر جدید را بسیار حرفه ای دانست و افزود: بسیار قرارداد معقولی بود و ما نسبت به سایر اسپانسرهای دیگر آن را بسیار مثبت دانستیم و قرار است غیر از 15 میلیاردی که تا جام جهانی به ما داده می شود قرار است خدمات دیگری نیز به تیم ملی داده شود.

نبی در خصوص اعتراض باشگاه فولاد مبنی بر اینکه هیچ بازیکنی از این تیم به تیم ملی دعوت نشده است گفت: ما دو اردو را از دست دادیم و چون تنها یک اردو تا دیدار مقابل تایلند مانده است تیم ملی تشخیص داد که از استخوان بندی همان تیم قبلی که در مقدماتی جام جهانی حضور داشته استفاده کند

وی تاکید کرد: این یک سوءتفاهم است و مطمئنا در اردوهای آینده کادر فنی تیم ملی از بازیکنانی که در لیگ بسیار خوب ظاهر شوند دعوت به عمل خواهد آورد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار تیم ملی ایران و آمریکا که کی قرار است برگزار شود گفت: هنوز زمان آن قطعی نشده است ولی منطقی آن است که بعد از پایان لیگ برتر این مسابقه برگزار شود.

مهدی محمدنبی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی دیدارهای تدارکاتی را نیز برگزار خواهد کرد گفت: با توجه به اینکه ما جام ملتهای آسیا را در پیش داریم سعی داریم از 20 فروردین6 دیدار تدارکاتی را برای تیم ملی آماده کنیم چون در آن زمان تیم های ملی کشورهای مختلف آماده بازی های تدارکاتی هستند.

وی در خصوص صحبت برخی از بازیکنان و مربیان که گفته اند تیم ملی شانسی به جام جهانی رفته است گفت: اساسا این صحبت را قبول ندارم و فکر می کنم که چنین صحبتهایی نباید انجام شود. اولین مربی که پس از حضور ما در جام جهانی با من تماس گرفت امیر قلعه نویی بود که به من تبریک گفت و برای تیم ملی آرزوی موفقیت کرد.

نبی ادامه داد: ما در طول 21 روز سه بازی حساس انجام دادیم و توانستیم به جام جهانی راه پیدا کنیم و مطمئن باشید که حضور ما در جام جهانی نه اتفاقی بوده است و شانس در آن دخیل بوده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: که همه باید همدل باشیم تا فوتبال ما بتواند در جام ملتها و در جام جهانی نتیجه ای در خور نام ایران بگیرد.

کد خبر 2150314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha