۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۲

با برپایی کارناوال شادی؛

جشن های هفته ملی کودک در اراک آغاز شد/ به دنیای درونی کودک نزدیک شویم

جشن های هفته ملی کودک در اراک آغاز شد/ به دنیای درونی کودک نزدیک شویم

اراک - خبرگزاری مهر: امروز روز رنگ و شادی است، روزی است که کودکان شهر اراک جمع شده اند تا با برگزاری کارناوال شادی و راهپیمایی جشن های هفته ملی کودک را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، روز جهانی و هفته ملی کودک تنها بهانه ای است تا یادآور شود که کودکان این سرزمین، مردان و زنان آینده هستند و تربیت و پرورش آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هفته ای که دستگاه های مختلف چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بهزیستی را بر آن داشته تا حضور فعال تری در این عرصه داشته باشند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی کودک "زنده باد کودکی، زنده باد زندگی" افزود: این هفته از امروز آغاز و تا 21 مهرماه ادامه دارد و در طول این هفته برنامه های ویژه ای برگزار خواهد شد.

محمدتقی حقی با بیان اینکه کارناوال شادی یکی از برنامه های آغازین این هفته بوده است، افزود: این کارناوال امروز از ساعت 10 تا 11 صبح در مسیر میدان (ولیعصر) به سمت میدان گل ها (تقاطع) شروع به حرکت کرده است و در این حرکت نمادین بچه ها پرچم ایران و شعارهای مربوط به حقوق کودکان را همراه دارند.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه هفته ملی کانون خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه نیز از امروز در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک آزادی دایر است و تا آخرین روز هفته کودک برپاست.

حقی برگزاری جشنواره فرهنگی هنری کودکان در روز 16 مهرماه را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و ادامه داد: این مراسم با حضور دو هزار نفر از کودکان در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک برگزار خواهد شد

به دنیای درونی کودک نزدیک شویم

حقی با بیان اینکه هفته کودک فرصتی برای تامل بیشتر به مسائل کودکان است، افزود: شناخت درست نیازهای اساسی کودکان همچون خانواده ، بهداشت و آموزش صحیح  فقط در قالب شعار محقق نمی شود.

وی ادامه داد: ما باید خود را به دنیای درونی کودک نزدیک کنیم و به دنبال راهکارهای اساسی برای آموزش و پروش صحیح کودکان باشیم.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: کارناوال شادی با حضور 150 نفر از کودکان مهدهای کودک و 400 نفر از برگزار شد.

آذردخت همتا گفت: عیادت از کودکان در بیمارستان‌های منطقه با اهدای جوایز برای کودکان بیمار، برگزاری مسابقه نقاشی دیواری در چند نقطه از شهر، حضور کودکان آدینه مهدهای استان در نماز جمعه، نوشتن پیامک‌های تبلیغاتی در سربرگ ادارات، بازدید از مراکز نگهداری کودکان معلول و شبه خانواده از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته ملی کودک در استان است.

روز جهانی کودک از سال 1953 و پس از شكل گيري يونيسف ( unicef)  صندوق حمايت از كودكان سازمان ملل متحد مي باشد همزمان با روز 16 مهر ماه مصادف (8 اکتبر) گرامی داشته می شود.

كودكان يكي از گروه هاي اولويت دار و مهم جامعه اند و پرداخت به نیازهای اساسی آن ها امری است که بر  عهده متولیان آموزش، بهداشت و فرهنگ ، قطعا والدین و  مسئولان باید بدانند که هفته جهانی کودک فقط بهانه است، بهانه ای تا بدانند که هر روز، روز جهانی کودک است و تمامی هفته های سال هفته کودک، تا شاید در آینده ای نزدیک دیگر شاهد بروز پدیده هایی چون کودکان کار، کودک آزاری و... نباشیم. کودکانی که حفظ سلامت روح و جسمشان در ارتقا کشورمان موثر است.

کد خبر 2150672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha