۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۸

اخبار کوتاه فرهنگی هنری:

فیلم کوتاه " علت بزرگ زندگی" تولید شد

فیلم کوتاه " علت بزرگ زندگی" تولید شد

اراک – خبرگزاری مهر: مسئول واحد هنرهای سینمایی حوزه هنری استان مرکزی از تولید فیلم کوتاه " علت بزرگ زندگی" خبر داد و گفت: این فیلم به نویسندگی و کارگردانی مهدی فراهانی ساخته شده و قصه آن در مورد نگاه انسان به عمر و زندگی خود در هنگام مرگ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا مجیدی افزود: این فیلم نخستین بار در "هفته فیلم" که همزمان با روز سینما در حوزه هنری استان مرکزی برگزار شد، اکران و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مسئول واحد سینمایی حوزه هنری استان مرکزی در پایان افزود: واحد سینمایی حوزه هنری استان مرکزی از فیلمنامه های مناسب برای تولید فیلم کوتاه حمایت می کند.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در آشتیان

نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت هفته گردشگری در شهرستان آشتیان شامل آثار تمامی هنرمندان استان مرکزی و هنرمندان آشتیان افتتاح شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مركزي از با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه در ده غرفه شامل معرق چوب، آثارچوبی، رودوزی سنتی، چرم، منبت‌کاری، چاپ باتیک، مس گری، تراش سنگ، چاقوسازی و گلیم‌بافی است.

سید محسن رحمتی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی هنرمندان شهرستان آشتیان با تمامی آثار صنایع‌دستی در سطح استان، آگاهی از سلیقه  مخاطب و اشراف بر ذائقه بازار، عنوان کرد.

گفتنی است این نمایشگاه تا هجدهم مهرماه دایر است.

اجرای نمایش عصب کشی در دلیجان
 

نمایش "عصب کشی" در شهرستان دلیجان به روی صحنه می رود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان با بیان اینکه موضوع این نمایش اجتماعی است، افزود: این نمایش خطرات و مشکلات اجتماعی چون ربا و نزول می پردازد.

حمید صادقی ادامه داد: نمایش عصب کشی به نویسندگی محمد مساوات و کارگردانی آقای علی رفیعی از 13 مهر آغاز و به مدت ده شب در دلیجان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با تعاملی که با هنرمندان شهرستان دلیجان شده سعی بر بیات خطرات و مشکلات اجتماعی از قبیل ربا و نزول و... در قالب هنر است.
 

کد خبر 2150829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha