۱۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۰

زاوشی:

حرکت صنعت در استان مرکزی رو به جلوست/ فاصله کوتاه تا سه هزار واحد صنعتی

حرکت صنعت در استان مرکزی رو به جلوست/ فاصله کوتاه تا سه هزار واحد صنعتی

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی معتقد است: حرکت صنعت در استان مرکزی به دلیل شرایط مناسب محیطی و امکانات مورد نیاز صنعت رو به جلوست و با راه‌اندازی حدود 50 واحد صنعتی از ابتدای سال تاکنون فاصله استان مرکزی تا رسیدن به مرز سه هزار واحد صنعتی کوتاه‌تر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: در استان بیش از دو هزار و 700 واحد صنعتی با بیش از 84 هزار میلیارد ریال سرمایه و 70هزار شاغل در استان فعال است که با راه اندازی واحدهای جدید صنعتی این رقم به مرز سه هزار واحد نزدیک می شود تا رکورد تازه ای در استان شکسته شود.

علیرضا زواشی گفت: واحدهای راه اندازی شده در زمینه تولیدات معدني، محصولات غذايي و آشاميدني و فرآورده‌هاي شيميايي و فلزی است که زمینه اشتغال بیش از 600 نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه، در این مدت همچنین جواز تاسیس 767 مورد واحد صنعتی و معدنی صادر شده است افزود: مجوزهای صادر شده برای راه اندازی واحد صنعتی و معدنی، نشان از وجود زمینه های مناسب برای توسعه صنعتی در استان است.

استان مرکزی چهارمین قطب صنعتی کشور است که ، تولید سیمان در استان 3 میلیون تن درسال، شیشه 480 هزارتن، آلومینیوم 120 هزارتن، انواع محصولات پتروشیمی 1.5میلیون تن، کمباین وتراکتور هزارو 750 دستگاه، اتوبوس برون شهری هزار و 700 دستگاه و تجهیزات فلزی 150 هزارتن در سال است.
 
همچنین 60 درصداتوبوسهای بین شهری، بیش از 60 درصد آلومینیوم 65 درصد شیشه جام، 70 درصد عایق‌های رطوبتی، یک چهارم ظرفیت خودروسازی وحجم عظیمی شیرهای سرچاهی کشور در صنایع بزرگ و مادراستان مرکزی تولید می‌شود.

کد خبر 2151767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha