۱۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۹:۳۹

همزمان با سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب؛

بزرگترین گلزار شهدای خراسان شمالی افتتاح می شود

بزرگترین گلزار شهدای خراسان شمالی افتتاح می شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان شمالي گفت: همزمان با نخستین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان، بزرگترین گلزار شهدای خراسان شمالی در شیروان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن براتي زاده عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: مقام معظم رهبری همواره به جامعه ایثارگران و خانواده های معظم شهدا و جانبازان توجه ویژه ای داشته اند.

به گفته وی نوزدهم مهر ماه سال جاری و در نخستین سالگرد سفر معظم له به خراسان شمالی، ایثارگران و جانبازان این استان به همراهی دیگر اقشار در مراسم نکوداشت این سفر حضور خواهند داشت.

براتی زاده با بیان این که مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی در گلزار شهدای سه شهر بجنورد، اسفراین و شیروان حضور یافتند، اظهار داشت: در نخستین سالگرد این سفر، گلزار شهدای شیروان که با  387 مقبره مطهر شهید، از نظر تعداد و مساحت بزرگ ترین گلزار شهدا در خراسان شمالی محسوب می شود، افتتاح خواهد شد.

به گفته وی ساماندهی این گلزار شهدا که از چندین سال پیش آغاز شده بود؛ اخیرا به اتمام رسیده است.

براتی زاده اضافه کرد: همچنین به مناسبت سالگرد سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی، با همکاری صدا و سیمای مرکز این استان، گزارش هایی از خانواده های شهدا و جانبازانی که رهبر انقلاب در سفر سال پیش خود با آنها دیدار داشتند، تهیه می شود.

براتی زاده عنوان کرد: خراسان شمالي دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در طول دوران دفاع مقدس و سال های پس از انقلاب در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند.

به گفته وی شهرستان شیروان در این استان به تنهایی 633 شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال 91 به خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت روزه در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان، به طور جداگانه دیدارهایی با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی نیز داشتند.

بر اساس برنامه قرار است به منظور نکوداشت نخستین سالگرد سفر معظم له به این استان، برنامه هایی نظیر استقبال نمادین از رهبری در مسیر فرودگاه تا مصلی امام خمینی(ره) بجنورد، برپایی نمایشگاه دستاوردهای سفر رهبری، نمایشگاه عکس، خاطره و دل نوشته، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، رونمایی از کتاب سبک زندگی، راه اندازی پایگاه اینترنتی سبک زندگی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و ... در این استان اجرا شود.

 

کد خبر 2151992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha