۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۸

حجت الاسلام سالاري:

همايش در امتداد مهر در خراسان شمالي برگزار مي شود

همايش در امتداد مهر در خراسان شمالي برگزار مي شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: مسئول نمايندگي حوزه علميه خراسان شمالي از برگزاري همايش در امتداد مهر با حضور طلاب و روحانيان اين استان در نخستين سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به خراسان شمالي خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت سالاري مكي قبل از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اين كه مقام معظم رهبري در سفر سال گذشته به خراسان شمالي، مسئله آسيب هاي سبك زندگي اسلامي را بيان فرمودند، افزود: اين موضوع در يك سال گذشته در دستور كار حوزه علميه قرار داشته و در اين زمينه اقدامات مناسبي نيز انجام شده است.

وي در ادامه به برگزاري مراسم گراميداشت نخستين سالگرد سفر رهبري به خراسان شمالي پرداخت و گفت: به اين مناسبت كميته حوزه و روحانيت چهار برنامه محوري را برگزار خواهد كرد.

به گفته حجت الاسلام سالاري حضور روحانيان و طلاب در مراسم استقبال نمادين از رهبري، برگزاري همايش در امتداد مهر، فراخوان مقاله در امتداد مهر و معرفي 19 برگزيده و نيز نشست هاي هم انديشي و هم افزايي در رابطه با آسيب هاي سبك زندگي اسلامي مورد نظر مقام معظم رهبري از جمله اين برنامه ها به شمار مي روند.

وي اضافه كرد: همايش در امتداد مهر در واقع بازخواني و تجديد خاطره ديدار مقام معظم رهبري با روحانيان و طلاب خراسان شمالي در سال گذشته است كه شنبه بيستم مهر ماه با شركت تمامي طلاب و روحانيان استان در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار مي شود.

اين مسئول عنوان كرد: براي برگزاري همايش در امتداد مهر پيگير حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی؛ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری در استان هستيم اما هنوز حضور وي قطعي نشده است.

وي همچنين به فراخوان مقاله در امتداد مهر پيرامون فرمايشات مقام معظم رهبري در زمينه آسيب هاي سبك زندگي اسلامي اشاره كرد و گفت: اين فراخوان منتشر شده و در سالگرد سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالي با داوري آثار رسيده، به نيت نوزدهم مهر به 19 نفر از برگزيدگان جوايز ارزنده اي اهدا مي شود.

به گفته حجت الاسلام سالاري سه كمك هزينه سفر به مكه مكرمه، سه كمك هزينه سفر عتبات عاليات و ... برخي از اين جوايز محسوب مي شوند.

وي برگزاري سلسه نشست هاي هم انديشي و هم افزايي پيرامون سبك زندگي اسلامي مورد نظر مقام معظم رهبري را ديگر برنامه كميته حوزه و روحانيت در سالگرد سفر رهبري به خراسان شمالي ذكر و اظهار كرد: در اين نشست ها با حضور اساتيد حوزه و دانشگاه، سرفصل هاي مربوط به سبك زندگي اسلامي بررسي مي شود.

گفتني است، رهبر معظم انقلاب اسلامي نوزدهم مهر ماه سال 91 به خراسان شمالي سفر كردند و به مدت هشت روز ميهمان مردم ولايت مدار اين استان بودند.

ايشان در مدت حضور خود در استان علاوه بر ديدار با مردم شهرستان هاي بجنورد، شيروان و اسفراين با اقشار مختلف مردم از جمله روحانيان، بسيجيان، دانش آموزان و دانشجويان، مسئولان و مديران ادارت و ... ديدارهاي جداگانه اي داشتند.

کد خبر 2152523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha