۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۸:۳۹

حاشیه‌ های جشنواره فیلم کودک/ تشبیه یک کارگردان از تندیس جشنواره

حاشیه‌ های جشنواره فیلم کودک/ تشبیه یک کارگردان از تندیس جشنواره

اصفهان - خبرگزاری مهر: دومین روز از جشنواره کودک را در حالی پشت سر گذاشتیم که مخاطبان نقد فیلم در تالار فرشچیان اصفهان با حاشیه‌هایی از جمله تشبیه تندیس جشنواره کودک به گوشت‌کوب توسط یکی از کارگردان مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره امسال را نیز در حالی آغاز کردیم که همچون سال‌های گذشته سپردن هزینه‌های جشنواره به نهادی خاص سبب شده که تنها خبرنگارانِ تحت پوشش این رسانه تأمین باشند و خبرنگاران رسانه‌های فاخر اصفهان همچون فارس، ایرنا، مهر و دیگر رسانه‌ها از بدقولی مسئولان جشنواره تهران و اصفهان درباره تأمین شرایط لازم پوشش اخبار ناراضی باشند.

با توجه به اینکه مسئولان مرتبط با بیست و ششمین جشنواره کودک سال گذشته به خبرنگاران رسانه‌های اصفهان درباره تأمین شرایط مناسب برای پوشش دادن اخبار جشنواره بیست و هفتم قول‌های بسیار دادند خبرنگاران انتظار نداشتند که با شرایطی نامناسب تر از سال‌های گذشته روبرو شوند به گونه ای که  در مراسم افتتاحیه جشنواره حتی مکان ویژه برای خبرنگاران در نظر گرفته نشده بود در حالیکه پیش از آغاز جشنواره خبرهایی از افزایش ظرفیت سالن مراسم داشتیم.

در چنین شرایطی برخی خبرنگاران برای ارسال سریع اخبار خود مجبور شدند از مکانی نامناسب که به دلیل شأن خبری قابل بیان نیست، اخبار خود را به شکل تلفنی برای رسانه‌های خود بیان و ارسال کنند.
علاوه بر این مسایل در جشنواره امسال نیز همچون سال‌های گذشته خبرنگارانی که از ساعت 9 تا 11 شب برای پوشش جلسات نقد فیلم در تالار فرشچیان حضور دارند به جای ناهار و شام تنها می‌توانند از کیک استفاده ‌کنند و این در حالی است که از امکانات مناسب برای ارسال خبر نیز برخوردار نیستند.

در نشست نقد و بررسی یکی از فیلم‌ها مازیار فکری ارشاد کارشناس سینما و تلویزیون از عدم رعایت آداب فیلم دیدن توسط برخی تماشاگران انتقاد کرد و گفت: سالن سینما جای جواب دادن به گوشی همراه نیست.

در نشست فیلم «فصل بلوغ» رهبر قنبری پیش از آغاز صحبت‌های خود درباره فیلم از تأخیر 45 دقیقه‌ای در پخش فیلم خود به شدت انتقاد کرد و گفت: در حالیکه یک نوجوانان امروزی به قدری به کامپیوتر مسلط است که قادر به رفع این مشکل ساده فنی بودند جای تأسف است که یک کارشناس رایانه برای رفع این مشکل

وی ادامه داد: ریای مدیری که در جشنواره کودک زی زیگولو می‌شود، اما در موضع سیاسی خود به عنوان بزرگسال برخورد دیگری دارد، بارز است که این سخنان وی تشویق حضار و به ویژه نوجوانان خبرنگار را در برداشت.

یکی از کارگردانان فیلم کودک که پول گرفتن برخی کارگردانان برای فیلم‌هایشان از طریق رشوه و رانت معترض بود در اظهاراتی عجیب مدعی شد که افراد شهرستانی که به شهر اصفهان برای تماشای فیلم‌ها آمده‌اند هنوز از آداب رفتاری شهرهای بزرگ مطلع نیستند چراکه سالن سینما جای انجام هر کاری نیست و لازم است شهروندان اصفهانی با حوصله این موضوع را به آنها آموزش دهند.

رهبر قنبری کارگردان فیلم « فصل بلوغ» زمانی که از وی درباره پیش‌بینی جوایز فیلمش سئوال شد تندیس جشنواره را به یک گوشت‌کوب تشبیه کرد و گفت که جوایز و مقام‌ها در جشنواره‌ها برای وی هیچ اهمیتی ندارد و تنها حسی که در جشنواره ها در وی زنده می‌شود حس حسادت به فیلم‌های خوب است.
 

کد خبر 2152074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha