۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۰

محمدیان خبر داد:

تداوم حیات اراضی حاشیه دریاچه ارومیه نیازمند استفاده از ظرفیت های علمی

تداوم حیات اراضی حاشیه دریاچه ارومیه نیازمند استفاده از ظرفیت های علمی

تبریز – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برای تداوم حیات اراضی حاشیه دریاچه ارومیه نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت های علمی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، مسعود محمدیان صبح چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری همایش ملی تاثیر پسروی دریاچه ارومیه بر منابع خاک و آب با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی كشور با بهره گیری از اساتید مجرب در سطح بين المللي، قابليت و تجربه علمي لازم براي مديريت پسروی آب درياچه اروميه را داشته است.

وی افزود: سازمان جهادکشاورزی نیز در استفاده از تمامی ظرفیت های علمی، جهت استمرار حیات تولید بخش کشاورزی در اراضی شهرستان های حاشیه دریاچه ارومیه، بدون افزایش سطح زیرکشت تلاش خود را تداوم می بخشد. 

محمدیان ادامه داد: با توجه به شرایطی که باعث شده كه اكنون اين درياچه حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد آب خود را از دست بدهد و سازمان در کنار توسعه الگوی کشت، توسعه آبیاری تحت فشار، مرمت و بازسازی قنوات وجایگزینی کشت های خشکی پسند، در نظر دارد تمامی توان خود را در تحقق دستیابی به الگویی پایدار و همه جانبه در صیانت از آب وخاک این حوزه مهم با استفاده از توان تخصصی پژوهشگران و محققان حوزه دانشگاهی بکار بسته و برپایی این همایش در راستای نیل به این هدف بزرگ می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از 150 مقاله علمی و تخصصی در رابطه با موضوع تاثیر پسروی دریاچه ارومیه بر منابع خاک و آب، توسط دبیرخانه همایش دریافت شده است، گفت: برای برگزاری پربار و علمی این همایش از توان تخصصی و علمی اساتید دانشگاه‌ها، کارشناسان و صاحب نظران وپژوهشگران حوزه آب وخاک با بر پایی نشست های تخصصی استفاده و نتایج وجمع بندی حاصل از این همایش دراختیار نهادهای ذیربط و مراکز دانشگاهی و تحقیقی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 2152395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha