عصام العریان :

طوفانی از سوی ملت مصر به راه خواهد افتاد/ کودتاچیان مسئول خونهای ریخته شده اند

طوفانی از سوی ملت مصر به راه خواهد افتاد/ کودتاچیان مسئول خونهای ریخته شده اند

معاون حزب آزادی و عدالت مصر وابسته به اخوان المسلمین با هشدار درباره حرکت این کشور به سوی نابودی تاکید کرد طوفانی از سوی ملت مصر به راه خواهد افتاد و این وضع پایدار نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، عصام العریان گفت: ما بنده کسی نخواهیم بود و دستان خود را در حج به دعا بر می داریم.

معاون رئیس حزب آزادی و عدالت افزود: کودتاچیان مسئول خونهای ریخته شده هستند و با گذشت صد روز از این کودتا(حوادث سی ام ژوئن) روند دموکراتیک تعطیل شده است.ارتش در اقدامی مغایر با قانون اساسی از یک طیف از ملت علیه طیف دیگر به بهانه های واهی حمایت کرد.

العریان بیان کرد: صد روز تخریب اقتصادی و توقف روند توسعه که مانع جذب سرمایه گذاری های خارجی شده است کافی است.

وی افزود: کودتا سبب شده است که جامعه بین الملل مصر را تحریم کنند، زیرا ملتهای آزاد جز دولتهای دموکراتیک را به رسمیت نمی شناسند و این کودتا سبب شده مصر دست به دامان کشورهایی شود که خواستار دموکراسی در مصر نیستند.

العریان گفت: بازداشتگاه ها مملو از افراد بیگناه است،آزادی ها نقض می شود و جنگی خیالی علیه تروریسم به راه افتاده است.ارتش دانش آموزان را تحت پیگرد قرار می دهد و برای یافتن علائمی که نماد رابعه العدویه است کیف های آنها را جستجو می کند.

وی افزود: انقلاب ما با وجود همه اقدامات سرکوبگرانه مسالمت آمیز خواهد بود.طوفانی از سوی ملت مصر به راه خواهد افتاد و این وضع پایدار نخواهد ماند و صبح نزدیک است.ما فقط از مصری ها حمایت نمی کنیم، بلکه از همه اعراب حمایت می کنیم.

از سوی دیگر مجدی حمدان از رهبران جبهه نجات ملی مصر گفت: اظهارات العریان لکه ننگی بر دامان نیروهای امنیتی است که وی را آزاد گذاشتند تا نقش اسامه بن لادن را ایفا کند.گروه اخوان المسلمین مادر همه گروههای تروریستی و در راس آنها القاعده است.

وی افزود: عصام العریان همچنان از دین به عنوان دستاویزی برای تلاشهای خود بهره برداری می کند.وی از تعطیلی کدام گردشگری سخن می گوید؟آیا منظو 85 هتلی است که ورشکسته و در زمان حکومت مرسی فروخته شدند؟

حسام عبدالغفار دبیر کل حزب الدستور مصر نیز در واکنش به اظهارات العریان گفت: این سخنان نشان دهنده این است که اخوان المسلمین بر خودکشی اصرار دارد و می خواهد مصر را نیز به همراه خود نابود کند.

وی افزود: ارتش مصر سه راه بیشتر ندارد؛یا جانب مرسی را بگیرد و ملت را سرکوب کند یا عکس آن را انجام دهد یا دو طرف را رها کند تا با هم بجنگند که همه این راه حلها به خشونت منتهی می شود و تنها مرسی می تواند با گردن نهادن به اراده مردم به این خونریزی ها پایان دهد.

کد خبر 2152919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha