۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۱

صالحی امیری در اولین نشست خبری:

برای وزارت ورزش و جوانان 12 رویکرد داریم/ ریزش مدیر نخواهیم داشت

برای وزارت ورزش و جوانان 12 رویکرد داریم/ ریزش مدیر نخواهیم داشت

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در نخستین نشست خبری خود 12 رویکرد این وزارتخانه را تشریح و تاکید کرد که در وزارت ورزش و جوانان و نهادهای زیرمجموعه آن به هیچ عنوان ریزش مدیر نخواهیم داشت. صالحی امیری همچنین بر سالم سازی دستگاه های ناپاک به عنوان هشتمین رویکرد اصلی اش در این وزارتخانه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از گذشت 55 روز از معرفی سیدرضا صالحی امیری به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان، وی امروز شنبه نخستین نشست خبری خود را برگزار کرد و طی آن رویکردهای مورد نظر وزارت ورزش و جوانان که بر اساس آن تمام برنامه ریزی ها و فعالیت ها انجام خواهد شد را تشریح کرد.

صالحی امیری، گسترش فرهنگ و اخلاق را اولین رویکرد وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: رسیدن به این موضوع هدف اصلی ما در حوزه ورزش و جوانان است. نمی توان در جامعه از قهرمانی صحبت کرد در حالیکه در آن جامعه اخلاق وجود ندارد. فرهنگ و اخلاق برای همه نهادها لازم است اما در ورزش امری واجب تلقی می‌شود.

وی استقرار برنامه ریزی پایدار را دومین رویکرد وزارت تحت مدیریتش عنوان کرد و گفت: دوران سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری لحظه ای گذشته است به همین دلیل واجب است که دستگاه ورزش در بستر سیاست گذاری و برنامه ریزی کوتاه، میان و بلندمدت حرکت کند بر همین اساس رسول خادم را به عنوان مشاور خود منصوب کرده ام تا مسئولیت برنامه ریزی را داشته باشد.

قانونگرایی سومین رویکرد صالحی امیری در وزارت ورزش و جوانان است. وی در این مورد یادآور شد: رویکرد دولت تدبیر و امید همین قانونگرایی است که مرز میان باید و نبایدها را مشخص می کند. از نظر من قانون پس از اخلاق مهمترین عامل ثبات و تداوم حیات جامعه است.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه آینده نگری چهارمین رویکرد این وزارتخانه است، تصریح کرد: نمی توان دستگاهی را در حالت گذشته و یا ایستایی نگه داشت. باید دستگاه ورزش را با تحولات جهانی پیش ببریم. مدیران آینده نگر، تحول گرا و پویا خواهند بود.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه پنجمین رویکرد مورد نظرش توجه به منابع انسانی است، تاکید کرد: دستگاه ورزش دارای قوی ترین منابع انسانی است. در حال حاضر 7 میلیون نیروی سازمان یافته در 13 هزار هیات ورزشی در حال فعالیت هستند. در کنار اینها جمعیت 23 میلیونی جوان را داریم. از جمله سرمایه های ورزش، مدیران هستند. تاکید می کنم که در وزارت ورزش و جوانان ریزش مدیر و نیرو نخواهیم داشت بلکه گردش مدیران را در دستور کار داریم، این سیاست ماست.

وی استفاده از خرد جمعی برای تصمیم گیری ها را ششمین رویکرد وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: دوران تصمیم گیری فردی گذشته است. حرکت ما در وزارت ورزش و جوانان مبتنی بر خرد جمعی است و بر همین اساس تا به امروز نشست هایی را با بیش از 200 نفر از مدیران و نخبگان داشته ایم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان، کاهش تصدی گری را هفتمین رویکرد این وزارتخانه خواند و یادآور شد: باید مشارکت جمعی و حضور مردم، شوراها، قهرمانان، بخش های خصوصی و ... را در عرصه ورزش مقدس و مغتنم بشماریم. باید به همان صورت که مسجد مقدس است و مدرسه را نهادی مقدس معرفی کردیم، ورزش را هم مقدس به جامعه معرفی کنیم تا مردم انگیزه لازم برای گرایش به آن را پیدا کنند. کاهش تصدی گری ما را به این سمت می کشاند.

سالم سازی دستگاه از ناپاکی ها هشتمین رویکرد صالحی امیری است که در مورد آن این گونه توضیح داد: هیچ مجموعه ای نیست که از بعضی آلودگی ها رنج نبرد. در این شرایط باید با مکانیزم های قانونی و نظارتی از ورود فساد به دستگاه جلوگیری کنیم. در این زمینه با رویکرد پلیسی، تخریب هویت ها و شخصیت ها مخالف هستیم. اصرار داریم افراد شایسته و سالم در راس کار باشند و تا به امروز هم انتخاب مدیران مبتنی بر همین اصول بوده است. برای سالم سازی باید از سیستم نظارتی، قانونی و کنترلی استفاده کنیم.

وی ثبات و آرامش را نهمین رویکرد مورد نظرش عنوان کرد و اظهار داشت: برای تعالی نیازمند ثبات هستیم، این مهمترین نیاز امروز ورزش است. اگر می خواهیم به قهرمانی های جدید دست یابیم باید فضای ورزش را به سمت ثبات و آرامش بکشانیم.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان دهمین رویکرد این وزارتخانه را پرهیز از سیاست زدگی و سیاست بازی عنوان کرد و گفت: ورزش یک محیط ملی است که باید همگان در این محیط احساس آرامش داشته باشند.

اجتماعی کردن ورزش و به نوعی پرداختن بیشتر به ورزش همگانی یازدهمین رویکرد وزارت ورزش و جوانان است. صالحی امیری در این مورد تصریح کرد: به همین دلیل ورزش همگانی را از یک دفتر به معاونت تبدیل کردیم و خسروی وفا را هم به عنوان مسئول آن معرفی کردیم. مشارکت مردم در ورزش ایران طبق آمار حدود 10 درصد و تقریبا حدود 9 درصد است. در حالیکه آمار بعضی از کشورها بالای 80 درصد است. در آینده ای نزدیک سیاست های ورزش همگانی را اعلام می کنیم.

دوازدهمین و آخرین رویکرد وزارت ورزش و جوانان عدالت گرایی است. صالحی امیری با تاکید بر این موضوع گفت: وزارت ورزش و جوانان نگاه یکسان به همه دارد. باید منابع ورزش برای همه رشته ها به کار گرفته شود. نگاه توازنی در توزیع منابع خود یک سیاست است.

کد خبر 2153993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha