۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۱۶

ملایی خبرداد:

پیشگیری از تصرف 120 هزار هکتاری اراضی ملی ایجرود در 6 ماه نخست سال

پیشگیری از تصرف 120 هزار هکتاری اراضی ملی ایجرود در 6 ماه نخست سال

زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود گفت: از ابتدای سال بیش از 120 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ایجرود از دست متصرفات پیشگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد ملایی افزود: در این مدت 40 هکتار از اراضی ملی خلع ید و 25 دستگاه که قصد تخریب و تصرف اراضی را داشتند، توقیف شده است.

 وی از تشکیل 17 مورد پرونده های تخلف و تصرف در 6 ماهه نخست سال خبر داد و افزود: بیش از 37 هزار هکتار مساحت مشمول پرونده های تخلف تشکیل شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان از معرفی دو فقره تسهیلات صنوبر کاری در شهر زرین آباد برای دریافت تسهیلات خبر داد و اظهار کرد: انجام طرح مشترک تبدیل دیمزارهای کم بازده با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به مساحت 167 هکتار در روستاهای آلاچمن، دورمشقان، اوغولبیک، آقبلاغ، خاکریز جزو دیگر اقدامات انجام گرفته است.  

به گفته ملایی، از ابتدای سال تاکنون مدیریت چرای دام در 15 هزار هکتار و قرق مرتع در 250 هکتار اجرا شده است. وی نظارت بر محصولات فرعی در 150 هکتار را یادآور شد و گفت: همچنین پاسخ به 69 استعلام در 29 پلاک شهرستان ایجرود به مجموع مساحت 88 هکتار جزو اقدامات واحد ممیزی بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  شهرستان ایجرود گفت: تکمیل و اتمام طرح آبخیزداری چولجه با اعتبار 150 میلیون تومان و افتتاح طرح خوئین با اعتبار 110 میلیون تومان را جزو اقدامات بخش آبخیزداری اعلام کرد و متذکر شد: در مجموع کل درآمدهای منابع طبیعی شهرستان در 6 ماه نخست سالی رقمی بیش از 45 میلیون تومان بوده است.

ناشنوایان موفق ابهری تجلیل شدند

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر  گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان مراسمی با حضور ناشنوایان و کم شنوایان ابهر ی، مربیان و خانواده‌های آنان در سالن شهید باهنر این  شهرستان برگزار شد و از ناشنوایان  موفق ورزشی و تحصیلی تقدیر بعمل آمد..

 شهرام رجبی گفت :عدم توجه به  فرهنگ ارتباط با ناشنوایان ، عدم آشنایی با  زبان اشاره و  عدم آگاهی عموم  مردم از  مشکلات ناشنوایان از  جمله مسائل و مشکلاتی است که این با آن روبرو هستند

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر افزود : یکی از  فعالیت های مهم بهزیستی طرح غربالگری است که سعی می کند درصد کم شنوایی و ناشنوایی را به حداقل برساند که این مهم مستلزم همکاری خانواده ها است

وی افزود: شیوه رفتار اعضای خانواده و جامعه با کودک ناشنوا ، سازگاری اجتماعی ، آمادگی آموزش مهارتهای زبانی و تحصیلی در رشد عاطفی وی  مهم و تعیین کننده می باشد.

رجبی پذیرش فرد ناشنوا از طرف خانواده و اجتماع و کنار آمدن با وی را نیازمند عشق ، صبرو حوصله و برخورد منطقی دانست.

وی با اشاره به اینکه روز هشتم مهر ماه به عنوان روز جهانی ناشنوایان نام‌گذاری شده است، بیان داشت: این افراد نیز به عنوان یکی از اقشار جامعه حق استفاده از همه امکانات و مزایا را مانند دارند وفرصت های جامعه باید بین معلولین و اقشار سالم یکسان باشد

 

کد خبر 2154032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha