۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۹

محمودی:

سدسازی در استان ایلام رونق گرفته است

سدسازی در استان ایلام رونق گرفته است

دهلران - خبرگزاری مهر: معاون وزیر نیرو گفت: سدسازی در استان ایلام رونق گرفته و باعث تحول و توسعه در همه بخشهای استان ایلام می شود.

ستار محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زیربنای توسعه در استان ایلام اجرای پروژه های وزارت نیرو به ویژه در بخش سد سازی است.

وی گفت: اجرای پروژه های وزارت نیرو به ویژه در بخش سد سازی می تواند بخش کشاورزی استان ایلام را با توجه به ظرفیت ها و قابلیتهای رونق ببخشد.

وی با اشاره به سدهای در دست احداث در استان ایلام گفت: این سدها می توانند زمینه برای توسعه و پیشرفت استان و به ویژه در بخش کشاورزی را افزایش دهد.

معاون وزیر نیرو با اشاره به بهره برداری از سد شهدای محرم در دهلران گفت: تسریع در ایجاد شبکه آبیاری و زهکشی و سد انحرافی این پروژه امری ضروری است.

ستاری با اشاره به پیشرفت 60 درصدی سد انحرافی و پیشرفت 70درصدی شبکه آبیاری و زهکشی سد شهدای محرم گفت: مشکلات مالی از دلایل عدم پیشرفت این پروژه است که بررسی های لازم انجام و در مرکز به صورت ویژه این موضوع پیگیری می شود تا شاهد تکمیل روند اجرایی این سد باشیم.

معاون وزیر نیرو با اشاره به عدم تخصیص سهم  آب کرخه به استان ایلام گفت: این موضوع ناشی از نوسانات آبی، تغییرات اقلیم و تامین آب شرب از این سد است.

ستاری با اشاره به ساختن سازه های دریافت سهم استان از کرخه گفت: سهم استان ایلام از آب کرخه به قوت خود باقی است و امیدواریم با تحقق شرایط بالادستی و افزایش روان آبها و میزان نزولات سهم استان ایلام از آب کرخه اختصاص یابد.

چهار هزار هکتار از اراضی پتک دیناروند و موسيان زیر پوشش آبیاری قرار گرفت

معاون وزیر نیرو گفت: چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی پتک دیناروند زیر پوشش شبکه آبیاری سد شهدای محرم قرار گرفته است.

محمودی گفت: سد شهدای محرم با تکمیل شبکه های آبیاری و زهکشی زمینه آبیاری 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را فراهم می کند.

ستار محمودی افزود: با رها سازی دو میلیون متر مکعب آب از سد شهدای محرم زمینه آبیاری بخشی از اراضی کشاورزی منطقه پتک دیناروند و موسيان تامین شده است.

وی به ذخیره سازی مناسب آب در پشت سد شهدای محرم دهلران اشاره و افزود: با بهره برداری کامل از شبکه و سد انحرافی این سد زمینه رونق و افزایش تولید محصولات کشاورزی در شهرستان مرزی دهلران فراهم می شود.

 

کد خبر 2154051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha