۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۴

میرگلو بیات:

تخصیص تنها 6 درصد اعتبارات سال 92/ استاندار جدید مرکزی باید مدیریت بحران کند

تخصیص تنها 6 درصد اعتبارات سال 92/ استاندار جدید مرکزی باید مدیریت بحران کند

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: تنها 6 درصد از اعتبارات مصوت سال 92 تا کنون به استان مرکزی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهلا میرگلو بیات صبح روز شنبه با بیان این مطلب در مراسم معارفه استاندار جدید استان مرکزی افزود: در شرایطی که با گذشت حدود 7 ماه از سال می گذرد تنها 6 تا 8 درصد اعتبارات مصوب استان وصول شده و اداره استان با این شرایط نیازمند مدیریت بحران استاندار است کاری که استاندار پیشین سال گذشته با دریافت تنها 23 درصد اعتبارات مصوب سال انجام داد.

وی با تاکید بر ضرورت کمک همه جانیه مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: استان مرکزی قطب صنعتی و کشاورزی کشوراست و باید با همدلی و وحدت همه مدیران شاهد رشد و پیشرفت استان باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به رشد سریع جهانی در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی، ارتباطی، بهداشتی و آموزشی با محوریت مردم گفت: ایران نیز باید همگام با دنیا در مسیر رد وتعالی در بخش های مختلف فوق گام بردارد .

میرگلو بیات در ادامه عدم تحقق خواسته ارباب رجوعان در دستگاه های اجرایی و مراجعه آنها به نمایندگان خود درمجلس برای انجام امور فوق را یک مشکل اساسی پیش روی نمایندگان برشمرد و افزود: مراجعه مردم به دفاتر نمایندگان مجلس در شهرستان ها برای پیگیری اموری که در دستگاه های اجرایی به نتیجه نرسیده نمایندگان را از رسالت اصلی خود که همان قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است دور کرده و بخش اعظمی از وقت نمایندگان صرف انجام امور غیر مربوط به آنها می شود.

وزیر کشور تکلیف فرمانداریهای ویژه را مشخص کند

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در ادامه از وزیر کشور خواست هرچه سریع تر تکلیف فرمانداریهای ویژه را معلوم کند.

میرگلو بیات افزود: 26 شهرستان کشور امروز دارای فرمانداری ویژه اند که این مصوبه تنها به نصب یک تابلو در 10 سال اخیرخلاصه شده است.

وی ادامه داد: وزیر کشور باید با تعریف چارت سازمانی فرمانداریهای ویژه به شهرستان های دارای این امکان بستر بهره مندی مردم از مزایای این مهم را فراهم کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در ادامه بر ضرورت چاره اندیشی پیرامون مشکلات پیش روی استان تاکید کرد و گفت: کمبود آب در شهرستان های دلیجان، ساوه، خمین، تفرش از مشکلات مهم استان است که باید انتقال سریع آب از قمرود به این شهرستان ها هر چه سریعتر انجام شود.

میرگلو بیات رسیدگی به روستاها برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها، حمایت از تولید در جهت توسعه استان و انجام کارهای اصولی و شناسایی ویژگی های مناطق مختلف استان ازدیگر نیازهای استان مرکزی برشمرد.

کد خبر 2154069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha