۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۷

رحمانی فضلی:

جابجایی مدیران به معنای ناتوانی مدیران قبلی نیست/ انتظار مردم به کارگیری فردی با دیدگاههای متناسب با دولت است

جابجایی مدیران به معنای ناتوانی مدیران قبلی نیست/ انتظار مردم به کارگیری فردی با دیدگاههای متناسب با دولت است

اراک - خبرگزاری مهر: وزير كشور تغییر مدیران ارشد استان را دوران سخت زندگی خود برشمرد و گفت: جابجایی در دولتها در حوزه مدیریت سیاسی امری پذیرفته شده است و انجام آن به معنای ناتوانی مدیران قبلی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحماني فضلی صبح شنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار مرکزی در سال پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی افزود: مردم در انتخابات به گفتمانها، نگاهها و برنامه ها رای دادند و در راستای آن انتظار دارند متناسب با این دیدگاهها و برنامه ها افرادی را در حوزه مدیریت شهری به کار گیری شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم همه آمدنها و رفتنها برای رضای خداوند باشد، تصریح کرد: برخی از افرادی که در دولت تدبیر و امید تغییر کردند از دوستی دیرینه داشتیم که تغییر آنها از سخت ترین دوران زندگی من به شمار می آید.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه دولت اعتدال و امید و تدبیر با گفتمانی پا به عرصه گذاشته که توانسته در بین مردم امید را و در بین دشمنان نظام ناامیدی را ایجاد کند، یادآور شد: دشمنان ما گمان می کردند انتخابات 92 با توجه به تحریمها در حوزه اقتصادی و اجتماعی با تنش های سیاسی گره بخورد و مقطعی برای تحول اساسی متناسب با خواست آنها نشود.

مردم آرای خود را به یک گفتمان که نتیجه اش تدبیر و امید است دادند

وی ادامه داد: مردم با شکوه و اقتدارخاصی در انتخابات حاضر شدند و آرای خود را به یک گفتمان که نتیجه اش تدبیر و امید است دادند. گفتمانی که موجب شد گرایش دنیا به ایران و اعتقاد به آگاهای مردم و تدبیر مقام معظم رهبری چندبرابر شود.

وزیر کشور با اشاره به گفتمان اعتدال تصریح کرد: بحث اعتدال طریقت و راه و و روش دارد که باید به عنوان یک شیوه و روش در همه فعالیتها اعم از سیاسی، اعتقادی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

وی اعتدال را توصیه عقل، فطرت و عرف برشمرد و گفت: انسان معتدل و عاقل مبتنی بر عقل و شرع رفتار می کند. تابع شرایط و احساسات نست و تلاش می کند تا با دیگر دوستان و همسایگان خود به عنوان یک امت واحده راه پیشرفت را در پیش گیرد.

رحمانی فضلی با تاکید بر این موضوع تولید در سال جهاد اقتصادی گفت: انسان معتدل و عاقل مبتنی بر عقل و شرع رفتار می کند. تابع شرایط و احساسات نیست و تلاش می کند تا با دیگر دوستان و همسایگان خود به عنوان یک امت واحده راه پیشرفت را در پیش گیرد.

توجه به وضعیت معیشت کارگران در سال جهاد اقتصادی

وی با تاکید بر تولید و توجه به وضعیت معیشت کارگران در سال جهاد اقتصادی گفت: کارگران در اولویت کاری دولت قرار دارد و دولت یازدهم توجه به مسائل اقتصادی را به عنوان اولویت اول مردم می داند. اقتصادی که تحریمها و ناکارآمدی برخی سیاستهای داخلی عامل شکل گیری آن در کشور بود.

این مسئول ادامه داد: رشد هشت درصدی اقتصاد کشور حتی در صورت رفع موضوع تحریمها در گرو وارد کردن مردم به بخش تولید و بکارگیری سرمایه های آنها در این مقطع است و ما در تلاشیم با رویکرد مردم محورانه در امر رشد اقتصاد، توسعه گرایی گامهای اساسی برداریم.

وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی سرمایه های بالقوه و بالفعل زیادی در امر تولید دارد، اظهارداشت: اگر قرار بر راه اندازی و رقابت در حوزه تولید و اشتغال باشد استان مرکزی می تواند با وجود این توانمندیها رتبه نخست کشوری را در امر تولید به خود اختصاص دهد.

مردم استان مرکزی دین بزرگی بر گردن تاریخ ایران دارند

رحمانی فضلی اضافه کرد: مردم استان مرکزی دین بزرگی بر گردن تاریخ ایران دارند و تربیت مشاهیر و بزرگ مردانی در حوزه های علمی، اعتقادی و اخلاقی در تاریخ ایران اسلامی بیانگر این مهم است.

وی به حضور مقیمی به عنوان استاندار دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: استاندار جدید فردی بومی و آشنا به وضعیت استان است که این آشنایی شش ماه کار استاندار را به جلو خواهد انداخت.

وی اضافه کرد: آقای مقیمی فردی با تجربه، معتقد به گفتمان اعتدال و برنامه دولت تدبیر و امید است که با دلسوزی برای مردم می تواند موجبات رشد و شکوفایی این استان را فراهم کند.

وزیر کشور تعیین اولویت در حوزه سیاسی، اجتماعی و صنعتی و اموزشی را برای استانها از سوی استانداران به خصوص استاندار مرکزی مهم خواند و گفت: رویکرد وزارت کشور مبتنی بر رویکرد در توسعه اقتصاد است.

وی ادامه داد: همه گروههای سیاسی قانونی باید در زیر لوای وزارت کشور احساس امنیت و آرامش کنند چراکه امنیت پایدار جامعه هدف والای ماست که با حضور همه گروهها و اقشار مختلف محقق می شود.

وزارت کشور نه کار سیاسی می کند و نه سیاسی کاری

وی اصلی ترین موضوع سیاست وزات خارجه را تحزب و رفتار قانونی سیاسی دانست و اظهارداشت: وزارت کشور به دنبال مدیریت سیاسی است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه وزارت کشور متعلق به یک حزب و یا گروه سیاسی نیست خاطرنشان کرد: وزارت کشور نه کار سیاسی می کند و نه سیاسی کاری، بلکه در تلاش است با مدیریت سیاسی و شناخت و مسئولیت پذیری رفتارهای ساسی فعالین این عرصه را منطقی تر و کارآمدتر کند.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی نیز احترام به ارزشها، شئونات اسلامی، همگرایی و احترام به مردم باید در دستور کار مدیران ارشد قرار گیرد تا بتوانیم به عنوان یک امت مسلمان الگوی حکومت دینی را در دنیا معرفیکنیم.

وی افزود: در حوزه ساسی، فرهنگی و اجتماعی نیز باید امنیت را افزایش دهیم تا زمینه های سرمایه گذاری، افزایش تولیدو اقتصاد بارور فراهم شود.

گفتنی است در این مراسم محمدحسین مقیمی به عنوان استاندار جدید مرکزی معرفی شد.

کد خبر 2153888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha