۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۲

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌ها:

گلایه حسن‌بیگی از سرگردانی در فرانکفورت بی‌مورد است

گلایه حسن‌بیگی از سرگردانی در فرانکفورت بی‌مورد است

به گفته محمد عظیمی، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و مدیر غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، این موسسه تمام همکاری‌های لازم را با ابراهیم حسن‌بیگی برای برنامه‌های او در نمایشگاه مذکور انجام داده و گلایه او از سرگردانی در آلمان و همکاری نکردن مسئولان موسسه نمایشگاه‌ها بی‌مورد است.

محمد عظیمی، مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و مدیر غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت درباره مشکلات به وجود آمده برای ابراهیم حسن‌بیگی که به منظور رونمایی از کتاب تازه‌اش به فرانکفورت رفته بود، گفت: علیرغم اینکه ما به عنوان موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی برای تامین هزینه اقامت در فرانکفورت نه به ایشان و نه به سرکار خانم نظرآهاری، تعهدی نداده بودیم، همکاری لازم را با ایشان انجام دادیم.

وی با بیان اینکه این موسسه برای این دو نویسنده ویزا تهیه کرده افزود: با توجه به تاخیری که آقای حسن‌بیگی در اعلام آمادگی‌شان برای عزیمت به فرانکفورت داشتند، ما هزینه‌ای به مراتب بیشتر از دیگر دوستان برای تهیه بلیت رفت و برگشت ایشان هزینه کردیم. پول این بلیت‌ها 2 میلیون و 600 هزار تومان شد که گران‌تر از بلیط خانم نظرآهاری در آمد.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی اضافه کرد: با این حال در زمان حضور ایشان در فرانکفورت حتی شبی هم که ایشان جایی برای خواب نداشتند، ما اتاقمان را در اختیارشان گذاشتیم، اما فردای آن شب، این خودشان بودند که بدون هماهنگی و اطلاع ما و ناشرشان، فرانکفورت را به مقصد تهران ترک کردند.

مدیر غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت بار دیگر با تاکید بر اینکه این موسسه غیر از تعهداتی که آنها را به صورت صریح به متقاضیان حضور در نمایشگاه اعلام کرده، خود را متعهد به تامین هزینه دیگری نمی‌داند، یادآور شد: با این حال بهتر بود آقای حسن‌بیگی اطلاعی به ما یا ناشر آثارشان (شمع و مه) می‌دادند تا برای حل مشکل اسکان ایشان فکری شود، اما نه ما و نه آقای شحنه‌تبار اطلاعی از بازگشت ایشان به تهران نداشتیم.

پیش‌تر ابراهیم حسن‌بیگی به خبرنگار مهر گفته بود که چون فکری برای اسکان او در فرانکفورت نشده بود، لاجرم ترجیح داده حتی در رونمایی کتابش هم حضور پیدا نکند و زودتر از موعد این شهر آلمان را به مقصد تهران ترک کند.

کد خبر 2154079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha