۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۱

در پاسخ به بحث صغرسن بازیکنان نوجوانان؛

هاشمیان: تفاوت سن استخوانی با سن شناسنامه‌ای دلیلی بر صغرسن نیست!

هاشمیان: تفاوت سن استخوانی با سن شناسنامه‌ای دلیلی بر صغرسن نیست!

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در مورد شبهه بوجود آمده در مورد 6 بازیکن تیم فوتبال زیر 17 سال ایران به دلیل صغر سن از فهرست نفرات اصلی کنار گذاشته شده‌اند، گفت: سن استخوانی بازیکنان با سن شناسنامه‌ای آنها متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد هاشمیان در مورد اینکه آیا 6 بازیکن تیم فوتبال زیر 17 سال ایران به دلیل صغر سن از فهرست نفرات اصلی کنار گذاشته شده‌اند؟، گفت: بر اساس آئین‌نامه مسابقات و بنا به درخواست کادر فنی تیم فوتبال زیر 17 سال (نوجوانان) ایران از تمامی بازیکنان دعوت شده، تست MRI جهت تعیین سن استخوانی گرفته شد و با مشخص شدن سن استخوانی بازیکنان، تمامی ملی پوشانی که اکنون نام آنها به فیفا ارسال شده، از نظر سن استخوانی در رنج سنی زیر 17 سال قرار دارند.

وی افزود: تعیین سن استخوانی به مفهوم نادرست بودن سن شناسنامه‌ای بازیکنان و صغر سنی بودن آنها نیست و در مورد کسانی که سن شناسنامه‌ای آنها کاملا مطابق با شرایط واقعی تولد فرد است، بنا به دلائل پزشکی امکان بالاتر یا پائین تر بودن سن استخوانی از سن تقویمی وجود دارد. پس نمی‌توان صرفا اعلام کرد بازیکن به دلیل مشخص شدن سن استخوانی دارای صغر سن است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: از آنجائیکه مقامات فدراسیون و کادر فنی تیم ملی اعتقاد فراوانی نسبت به رعایت تمامی قوانین مسابقات را داشته‌اند، تمامی اقدامات لازم از نظر پزشکی به عمل آمده و کمترین تردیدی برای استفاده از بازیکنان معرفی شده و تطبیق سن استخوانی آنها با آئین نامه‌های رسمی مسابقه وجود ندارد.

هاشمیان در ادامه یادآور شد: 6 بازیکنی که مدت‌های زیادی با این تیم تمرین کرده و کادر فنی نیز زحمات زیادی برای این ملی پوشان انجام داده‌اند، به دلیل افزایش رشد سن استخوانی نمی‌توانند تیم فوتبال زیر 17 سال را در رقابتهای جام جهانی امارات همراهی کنند. این بازیکنان در فاصله 6 ماه گذشته و در حد فاصل دو مرحله ارزیابی انجام شده توسط MRI، سن استخوانی‌شان از سن مجاز تقویمی عبور کرده و بر همین اساس نمی‌توان از آنها در این رقابتها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه با صلاحدید مربیان رده‌های بالاتر، این ملی‌پوشان می‌توانند در آینده برای دیگر تیم‌های ملی به میدان بروند، خاطرنشان کرد: اطمینان می‌دهیم از حیث شرایط سن استخوانی بازیکنان ما در رقابتهای جام جهانی امارات هیچگونه مشکلی نخواهند داشت.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در پایان گفت: به یکی از روزنامه‌های ورزشی که بدون تحقیق کافی، فرافکنی کرده، تاکید کنم اگر قرار بر این بود بازیکنان جا زده در تیم فوتبال زیر 17 سال ایران باشند، تصمیم دیگری گرفته می‌شد و این نشان بر سلامت فدراسیون در نظارت بر این موارد است.

کد خبر 2154222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha