مخالفت دادگاه پاکستان با دادخواست ممنوع الخروج کردن مشرف/ کرزای با مولانا فضل‌ الرحمن دیدار کرد

مخالفت دادگاه پاکستان با دادخواست ممنوع الخروج کردن مشرف/ کرزای با مولانا فضل‌ الرحمن دیدار کرد

مخالفت دادگاه پاکستان با دادخواست ممنوع الخروج کردن رئیس جمهوری سابق این کشور، دیدار ملاله یوسف‌ زی با رئیس جمهوری آمریکا و مذاکرات رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان با حامد کرزای درباره روند صلح با طالبان از جمله رویدادهای اخیر پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، مقامات پاکستانی گزارش دادند دادگاه این کشور با دادخواستی برای ممنوعیت خروج پرویز مشرف رئیس جمهوری سابق پاکستان از کشور مخالفت کرد.

رسانه های پاکستانی روز گذشته از بازداشت پرویز مشرف رئیس جمهوری سابق این کشور در ارتباط با پرونده حمله به مسجد "سرخ" اسلام آباد در سال ۲۰۰۷ و کشته شدن بیش از 100 نفر خبر دادند.

مشرف که پیش از این به دلیل متهم بودن به قتل بی نظیر بوتو نخست‌ وزیر سابق پاکستان، تلاش برای برکناری قضات ارشد کشور در سال ۲۰۰۷ و یک رهبر بلوچ این کشور در حبس خانگی بوده و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد شده است، این اتهامات را با انگیزه سیاسی، دروغین و جعلی خوانده و تاکید کرده است که حقایق به زودی برملا می شود.

رویترز نیز در گزارشی با اشاره به دیدار ملاله یوسف‌ زی با رئیس جمهوری آمریکا و همسرش در کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما از وی به خاطر حمایت از تحصیل دختران در پاکستان تشکر کرد.

ملاله یوسف‌ زی نیز از اوباما به خاطر تلاش‌ در حمایت از آموزش در افغانستان و پاکستان و آوارگان سوری تشکر کرد و خواستار افزایش تلاشهای اسلام آباد و واشنگتن در زمینه مبارزه با تروریسم شد.

نیشن در گزارشی نوشت: ژنرال اشفق پرویز کیانی فرمانده ارتش پاکستان اظهارات "بیکرام سینگ" همتای هندی علیه نیروهای نظامی کشورش را تحریک‌ آمیز، بی‌ مورد و بی‌ اساس خواند.

رسانه های پاکستانی همچنین از مذاکرات مولانا فضل‌ الرحمن رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان با رئیس جمهوری افغانستان درباره روند صلح با طالبان، گسترش روابط دوجانبه و راهکارهای مقابله با تروریسم خبر داده که به دعوت رسمی حامد کرزای عازم کابل شده است.

این رهبر مذهبی پاکستانی که از جمله چهره های بانفوذ در میان طالبان است، با صلاح‌ الدین ربانی رهبر شورای عالی صلح افغانستان درباره چگونگی تحقق صلح در افغانستان گفتگو می کند.

کد خبر 2154239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha