گزارشی از تحولات آسیا/ 

34 کشته و زخمی بر اثر انفجار در پاکستان/ پرویز مشرف بازداشت شد

34 کشته و زخمی بر اثر انفجار در پاکستان/ پرویز مشرف بازداشت شد

خبرگزاری مهر –گروه بین الملل: حمله به کاروان نیروهای آمریکایی در خوست افغانستان، کشته و زخمی شدن 34 نفر بر اثر انفجار در کویته پاکستان، بازداشت پرویز مشرف به خاطر پرونده حمله به مسجد "سرخ" اسلام آباد در سال ۲۰۰۷و کشته و زخمی شدن 18 نفر بر اثر آتش سوزی در بیمارستانی در جنوب غرب ژاپن از جمله  آخرین رویدادهای اخیر قاره آسیا به شمار می رود.

افغانستان

منابع افغانی از انفجار یک بمب در ولایت خوست در شرق این کشور خبر دادند که کاروان نظامیان آمریکایی را مورد هدف قرار داده بود.

استرالیا

وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد که "جولی بیشاپ" وزیر خارجه این کشور از روزهای 14 تا 20 اکتبر با هدف گفتگو درباره روند توافقنامه تجارت آزاد به ژاپن و کره جنوبی می رود و پس از آن عازم هنگ کنگ خواهد شد و با استرالیایی های خارج از کشور دیدار می کند. 

پیش بینی می شود که وزیر خارجه استرالیا در سفر به کره جنوبی با "یون بیونگ سه" همتای خود دیدار کرده و در سفر به هنگ کنگ در دیدار با وزیر بازرگانی و توسعه اقتصادی بر اهمیت هنگ کنگ به عنوان یک شریک اقتصادی تاکید خواهد کرد.

پاکستان

نواز شریف نخست وزیر پاکستان در گفتگو با خبرنگاران در شهر پیشاور اعلام کرد که دولت در مذاکره با طالبان با هدف توقف خشونت ها جدی است و بهترین گزینه را که همان گفتگو است، دنبال می کند.

خبر دیگر اینکه نیمه شب گذشته بر اثر انفجار یک بمب در نزدیکی یک ایستگاه پلیس در شهر کویته در جنوب غرب پاکستان دست کم 4 نفر کشته و 30 فرد دیگر زخمی شدند.

رسانه های پاکستانی همچنین از بازداشت پرویز مشرف رئیس جمهوری سابق این کشور به خاطر پرونده حمله به مسجد "سرخ" اسلام آباد در سال ۲۰۰۷ و کشته شدن بیش از 100 نفر خبر دادند. 

مشرف که پیش از این به دلیل متهم بودن به قتل بی نظیر بوتو نخست‌ وزیر سابق پاکستان، تلاش برای برکناری قضات ارشد کشور در سال ۲۰۰۷ و یک رهبر بلوچ این کشور در حبس خانگی بوده و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد شده است، این اتهامات را با انگیزه سیاسی، دروغین و جعلی خوانده و تاکید کرده است که حقایق به زودی برملا می شود. 

ژاپن

رسانه های ژاپنی گزارش دادند که بر اثر آتش سوزی در بیمارستانی در جنوب غرب این کشور دست کم 10 نفر کشته و هشت فرد دیگر زخمی شدند.

کد خبر 2153430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha