گزارشی از تحولات آسیا/

ناآرامی های میانمار و تایلند در صدر اخبار آسیا/ بودائیان 5 منزل مسلمانان را آتش زدند 

ناآرامی های میانمار و تایلند در صدر اخبار آسیا/ بودائیان 5 منزل مسلمانان را آتش زدند 

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: کشته شدن 11 عضو طالبان، انفجار در شمال غرب پاکستان، درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و جدایی طلبان در جنوب تایلند، حمله بودائیان تندرو به منازل مسلمانان میانمار و تصمیم چین و مالزی برای گسترش سطح روابط تجاری خود از جمله آخرین رویدادهای اخیر قاره آسیا به شمار می رود. 

افغانستان

وزارت کشور افغانستان امروز یکشنبه اعلام کرد که در جریان عملیات پاکسازی پلیس ملی با همکاری ارتش و نیروهای ائتلاف در 24 ساعت گذشته در بخشهای مختلف کشور 11 عضو طالبان کشته و شش فرد دیگر بازداشت شدند.

عملیات پاکسازی طالبان در ولایت های فراه، وردک، اروزگان، زابل، قندهار، بخشان، قندوز، ننگرهار، کونر، سرپل و لوگر انجام شد.

پاکستان

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که صبح امروز یکشنبه بر اثر انفجار یک بمب در شمال غرب این کشور دست کم سه نیروی امنیتی کشته و هشت فرد دیگر زخمی شدند.

بر این اساس شماری از شبه نظامیان ناشناس به کاروان نیروهای امنیتی در نزدیکی یک ایست بازرسی در شهر میرانشاه حمله کردند.

مجروحین برای معالجه به بیمارستان منتقل شدند و گفته می شود وضعیت جسمانی اکثر آنها وخیم است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

تایلند

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که در جریان درگیری مسلحانه میان نیروهای امنیتی و  جدایی طلبان در جنوب تایلند شش نفر از جمله دو پلیس کشته و هفت فرد دیگر بازداشت شدند.

این درگیری پس از آن آغاز شد که ارتش و پلیس روستانی را در جنوب تایلند بازرسی کردند و پس از آن درگیری مسلحانه چندین ساعت به طول انجامید.

سه ایالت جنوبی تایلند به دلیل آنکه اکثریت آن را مسلمانان تشکیل می دهند، خواستار استقلال هستند زیرا در سالهای اخیر جمعیت مسلمان در میانمار و تایلند همواره در معرض اقدامات خشونت آمیز و تبعیض آمیز بودائیان قرار گرفته است و از سال 2004 تاکنون نیز در جریان ناآرامی ها در جنوب تایلند 5 هزار و 700 نفر کشته شدند.

همچنین قرار است دور جدید مذاکرات صلح میان دولت و جدایی طلبان جنوب تایلند 20 اکتبر برگزار شود.

میانمار

همزمان با آغاز ناآرامی ها در تایلند، رسانه های خبری گزارش دادند گروهی از بودائیان تندرو 5 منزل متعلق به مسلمانان را تخریب و به آتش کشیدند.

یک رسانه میانماری نیز گزارش داد که 44 نفر به اتهام دست داشتن در جریان خشونت های فرقه ای که هفته گذشته در غرب میانمار به اوج خود رسید، بازداشت شدند.

بر این اساس از زمان آغاز خشونت های طایفه ای میان بودائیان و مسلمانان در میانمار 167 نفر کشته و 140 هزار نفر آواره شدند.

مالزی

رسانه های خبری گزارش دادند که چین و مالزی در پی آن هستند تا سطح روابط تجاری خود را در سال 2017 به میزان 160 میلیارد دلار برسانند.

کد خبر 2150021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha