تحولات آسیا/

بیل شورتن رهبر جدید حزب کارگر استرالیا شد/ ادامه اختلافات مرزی هند و پاكستان

بیل شورتن رهبر جدید حزب کارگر استرالیا شد/ ادامه اختلافات مرزی هند و پاكستان

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: انتخاب بیل شورتن رهبر سابق اتحادیه کارگران استرالیا به عنوان رهبر جدید حزب کارگر، کشته شدن هفت نفر بر اثر طوفان فايلين در شرق هند و ادامه اختلافات مرزی هند و پاكستان از جمله آخرین رویدادهای اخیر قاره آسیا به شمار می رود.

استرالیا

رسانه های خبری از انتخاب بیل شورتن رهبر سابق اتحادیه کارگران استرالیا به عنوان رهبر جدید حزب کارگر و شکست آنتونی آلبانیز معاون سابق نخست‌ وزیر خبر داده و گزارش دادند که شورتن 55 رای از 86 رای نمایندگان پارلمان را از آن خود کرد.

هند

رسانه های هندی گزارش دادند که طوفان فايلين با سرعت بيش از۱۵۰ كيلومتر نوار ساحلی در شرق هند را درنورديد و خسارات زيادی را به ایالت های اوديسا و آندراپرداش وارد کرده است.

بر این اساس نیروهای امداد و نجات برای نجات قربانیان به مناطق طوفان زده اعزام شده و میزان خسارت ها آنقدر زیاد است که بسیاری از شیشه ها در ايالت اوديسا شکسته و تاكنون هفت نفر براثر حوادث مختلف کشته شدند.

پاکستان

خبر دیگر اینکه سخنگوی وزارت دفاع هند بار ديگر پاكستان را به نقض آتش بس در خط كنترل مرزی ميان دو كشور در منطقه پونچ ايالت جاموو كشمير با استفاده از خمپاره و سیلاح های خودکار و سبک متهم كرد.

بر این اساس هند از ابتدای سال جاری تاکنون در 130 مورد پاکستان را به نقض آتش بس متهم کرده و همین مسئله باعث متشنج شدن روابط دهلی نو و اسلام آباد شده است.

تیرگی روابط هند و پاکستان درحالیست که نخست وزیران دو کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواستار حل اختلافات از طریق گفتگو شده اند.

کد خبر 2154981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha