گزارشی از تحولات آسیا/

اشغال کنسولگری استرالیا در جزیره بالی/ زلمای رسول نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد

اشغال کنسولگری استرالیا در جزیره بالی/ زلمای رسول نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: ثبت نام وزیر حمل و نقل و وزیر خارجه سابق افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری، درخواست احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان برای آغاز مذاکرات صلح و واگذاری کنترل مرکز فرماندهی پایگاه نیروهای آلمانی در قندوز به نیروهای افغانی از جمله آخرین رویدادهای اخیر قاره آسیا به شمار می رود. 

اندونزی

رئیس جمهوری اندونزی اعلام کرد: به دلیل رشد اقتصادی و قابلیت های کشور در زمینه مدیریت بحران، چشم انداز سرمایه گذاری در کشورمان همچنان خوب است.

وزیر تجارت اندونزی نیز اعلام کرد: رشد کشورهای در حال توسعه برای ثبات جهانی ضروری است.

همچنین وزیران خارجه 21 کشور عضو سازمان همکاریهای اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (اپک) در پایان نشست دو روزه خود در بالی بر همگرایی بیشتر اقتصادی در منطقه و ادامه مذاکرات توافق تجارت آزاد میان کشورهای عضو تاکید کردند. 

نشست رهبران عضو اپک روزهای 7 و 8 اکتبر پس از نشست وزرای خارجه در بالی اندونزی برگزار می شود و جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز نماینده باراک اوباما در این اجلاس خواهد بود. 

اشغال کنسولگری استرالیا در جزیره بالی از سوی سه نفر از فعالان پاپوآیی پیش از برگزاری نشست همکاری اقتصادی کشورهای آسیا- اقیانوسیه و درخواست این افراد از دولت استرالیا، آمریکا و ژاپن برای احقاق حقوق منطقه پاپوآ از جمله اخبار حاشیه نشست اپک بود. 

افغانستان 

رسانه های خبری از ثبت نام "حمیدالله قادری" وزیر حمل و نقل سابق و " زلمای رسول" وزیر خارجه سابق افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر دادند. 

سفر گیدو وستروله و توماس دیمیتزیره وزرای خارجه و دفاع آلمان به مزار شریف در شمال افغانستان با هدف بررسی خروج آخرین گروه‌ نظامیان آلمانی از کمپ قندوز از جمله دیگر اخبار این کشور است. 

دیمیتزیره برای سیزدهمین بار از زمان تصدی پست وزارت دفاع در سال 2011 و وستروله نیز برای هشتمین بار به افغانستان سفر می کنند. 

رسانه های خبری همچنین گزارش دادند که کنترل مرکز فرماندهی پایگاه نیروهای آلمانی در قندوز رسما به نیروهای امنیتی محلی واگذار شد. 

پاکستان 

احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان در جلسه ای که به دعوت حزب جماعت اسلامی برگزار شد، خواستار آغاز مذاکرات صلح با طالبان، تشکیل یک تیم مذاکره کننده برای گفتگو با افراد مسلح، خروج دولت از ائتلاف آمریکا در جنگ با تروریسم و سرمایه گذاری در بازسازی زیر ساخت ها شدند. 

شبه جزیره کره 

همزمان با رزمایش دریایی مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در ساحل شرقی شبه جزیره کره، یونهاپ نیز در گزارشی به لفاظی‌ های تند کره شمالی در این باره که تنها در صورت پایان اقدامات خصمانه آمریکا علیه پیونگ یانگ زرادخانه تسلیحات اتمی خود را متوقف می کند، پرداخت. 

 

کد خبر 2150256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha