گزارشی از تحولات آسیا/

کشته شدن 33 نفر بر اثر زلزله بلوچستان/ رزمایش هوایی مشترک پاکستان با چین

کشته شدن 33 نفر بر اثر زلزله بلوچستان/ رزمایش هوایی مشترک پاکستان با چین

تصمیم شبه نظامیان پاکستان برای مذاکره با دولت، کشته شدن 33 نفر بر اثر زلزله بلوچستان و رزمایش هوایی مشترک پاکستان با چین از جمله رویدادهای مهم پاکستان به شمار می رود.

کامبوج

دولت کامبوج در بیانیه ای درباره دخالت دیپلمات های خارجی در امور داخلی این کشور به خصوص دخالت های مربوط به انتخابات پر تنش 28 جولای هشدار داد.

این هشدار درحالی داده می شود که آمریکا و اتحادیه اروپا از احزاب حاکم و اپوزیسیون کامبوج خواسته اند تا به گفتگوهای خود درباره اصلاحات انتخاباتی ادامه دهند.

میانمار

خبر دیگر اینکه میانمار و ژاپن قول همکاریها را در زمینه اجرای پروژه های زیربنایی دادند.

پاکستان

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای در استان بلوچستان در جنوب غرب این کشور دستکم هفت نفر از جمله 5 پلیس کشته و سه فرد دیگر زخمی شدند.

ژنرال حمید گل رئیس سابق سرویس اطلاعاتی پاکستان با اشاره به تصمیم 25 گروه شبه نظامی برای مذاکره با دولت اعلام کرد که تنها 5 گروه که از سوی هند، آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت می شدند، مخالفت خود را با  پیشنهاد مذاکره اعلام کردند.

از سوی دیگر گروه تحریک طالبان پاکستان نیز از تشکیل کمیته نظارتی با هدف نظارت بر تماس شبه نظامیان با دولت و سایر فعالیت های اعضای این گروه برای پیشبرد روند مذاکره با دولت خبر داد.

مقامات پاکستانی از کشته شدن 33 نفر و زخمی شدن 20 فرد دیگر در پی زمین لرزه 7.7 ریشتری در بخش هایی از ایالت بلوچستان پاکستان خبر دادند.

خبر دیگر اینکه نیروی هوایی پاکستان رزمایش هوایی مشترک 20 روزه با چین موسوم به شاهین 2 را با هدف ارتقای سطح همکاریهای نیروی هوایی دو کشور برگزار کرد.

چین

رسانه های خبری همچنین با اشاره به دیدار رئیس جمهوری روسیه با رئیس پارلمان چین از مذاکرات ولادیمیر پوتین با "چانگ دجیانگ" در مسکو درباره تصمیمات اتخاذ شده در جریان نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در سوچی و روابط دوجانبه روسیه و چین خبر دادند.

 

 

کد خبر 2142391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha