۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۱۰

گزارشی از تحولات آسیا/

20 تانکر ناتو در بلوچستان پاکستان آتش گرفتند/ نقض آتش بس در خط کنترل منطقه کشمیر

20 تانکر ناتو در بلوچستان پاکستان آتش گرفتند/ نقض آتش بس در خط کنترل منطقه کشمیر

آتش گرفتن 20 تانکر ناتو در ایالت بلوچستان پاکستان، نقض آتش بس در خط کنترل منطقه کشمیر و سفر وزیر خارجه سنگاپور به کانادا از جمله رویدادهای مهم قاره آسیا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های پاکستانی گزارش دادند که در جریان حمله شبه نظامیان در ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور دستکم دو نفر زخمی شده و 20 تانکر ناتو در آتش سوختند.

این حادثه زمانی روی داد که رانندگان 20 تانکر حامل نفت و دیگر مواد سوختی ناتو در افغانستان خودروهای خود را در نزدیکی رستورانی پارک کرده بودند که با حمله 10 تا 15 شبه نظامی سوار بر موتورسیکلت مواجه شدند.

پلیس و نیروهای امنیتی پاکستان فورا در محل حادثه حاضر شده و مجروحین را برای معالجه به بیمارستان منتقل کردند. مهاجمان نیز پس از این حمله متواری شدند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

خبر دیگر اینکه ژنرال اشفق پرویز کیانی رئیس ارتش پاکستان امروز دوشنبه ضمن انتقاد از طالبان به خاطر اعلام پیش شرط مذاکرات صلح اعلام کرد: نیروهای امنیتی نباید به شبه نظامیان اجازه دهند که عقاید خود را به دولت تحمیل کنند.

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که طالبان پاکستان خواستار آزادی زندانیان و عقب نشینی نیروها از مناطق قبیله نشین به عنوان پیش شرط مذاکرات صلح با دولت شدند.

در همین حال رسانه های خبری گزارش دادند که طالبان با مطرح کردن پیش شرط مذاکرات باعث کندی روند آغاز مذاکرات صلح شده اند.

رسانه های هندی همچنین با اشاره به نقض آتش بس در خط کنترل منطقه کشمیر گزارش دادند که ارتش هند و پاکستان امروز دوشنبه بار دیگر مواضع یکدیگر را بمباران کردند.

گفته می شود که نقض آتش بس از یکشنبه شب آغاز شده و تا صبح امروز دوشنبه در منطقه پونچ در 185 کیلومتری جنوب غرب شهر سرینگر ادامه داشته است.

خبر دیگر اینکه وزیر خارجه سنگاپور امروز دوشنبه اولین سفر رسمی خود به کانادا را با هدف گسترش روابط دوجانبه آغاز کرد و قرار است که تا پنجشنبه در این کشور حضور داشته باشد.

کد خبر 2136942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha