گزارشی از تحولات آسیا/

آمریکا و کره جنوبی پیمان امنیتی امضا کردند/ افزایش کمک نظامی روسیه به تاجیکستان

آمریکا و کره جنوبی پیمان امنیتی امضا کردند/ افزایش کمک نظامی روسیه به تاجیکستان

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: افزایش کمک نظامی روسیه به نیروهای مسلح تاجیکستان به 411 میلیون دلار، امضای پیمان امنیتی استراتژیک کره جنوبی و آمریکا با هدف مقابله با کره شمالی و استقبال طالبان از درخواست علمای پاکستانی برای آتش بس با دولت از جمله تحولات اخیر آسیا به شمار می رود.

تاجیکستان

به نوشته شینهوا، وزیر دفاع تاجیکستان اعلام کرد که کمک نظامی روسیه به نیروهای مسلح این کشور از سال 2005 تاکنون به 411 میلیون دلار رسیده است.

از سوی دیگر پارلمان تاجیکستان طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن 7 هزار سرباز روسی تا سال 2042 در این کشور می مانند.

فیلیپین

وزارت خارجه فیلیپین اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور هفته آینده برای شرکت در نشست اپک و آ سه آن به اندونزی و برونئی دارالسلام سفر می کند.

شبه جزیره کره

یونهاپ نیز گزارش داد که وزرای دفاع کره جنوبی و آمریکا امروز چهارشنبه موافقت خود را برای انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با تهدیدات هسته ای کره شمالی اعلام کرده و یک پیمان امنیتی استراتژیک امضا کردند.

وزرای دفاع کره جنوبی و آمریکا موافقت خود را برای بررسی مجدد زمان انتقال فرماندهی نیروهای مشترک ارتش به فرماندهان کره جنوبی اعلام کردند.

آمریکا 28 هزار نیروی نظامی در کره جنوبی مستقر کرده و دو کشور از زمان پایان جنگ کره در سال 1953 متحدان نظامی یکدیگر محسوب شده و سومین آزمایش هسته ای کره شمالی در فوریه 2013 سئول را نگران کرده است.

مالزی

در پی ناکامی کنگره در تصویب قانون بودجه برای سال مالی جدید و تعطیلی دولت واشنگتن، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا سفرش به چهار کشور جنوب شرق آسیا را با هدف شرکت در نشست‌ منطقه‌ ای در اندونزی و برونئی و سخنرانی در روز 11 اکتبر در مالزی به تاخیر انداخت.

پاکستان

"شاهدالله شاهد" سخنگوی طالبان پاکستان در گفتگو با روزنامه داون ضمن استقبال از درخواست علمای پاکستانی برای آتش بس با دولت اعلام کرد که حملات طالبان هنگام به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح متوقف می شود.

وی با اشاره به درخواست شمار زیادی از علما و معلمان مدارس دینی پاکستان برای تحقق کامل آتش بس تا زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح تاکید کرد: اگر دولت پاکستان در این راستا پیش قدم شود، طالبان نیز حملات خود را متوقف می کند.

شاهدالله شاهد ضمن تشکر از پیشنهاد عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف برای تاسیس دفتر سیاسی طالبان در پاکستان در عین حال اعلام کرد که اعضای این گروه در حال حاضر نیازی به دفتر سیاسی ندارد.

کد خبر 2147340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha