گزارشی از تحولات آسیا/ 

رهبر ارشد اپوزیسیون بنگلادش به اعدام محکوم شد/ 7 نفر از زندانی در هند  فرار کردند

رهبر ارشد اپوزیسیون بنگلادش به اعدام محکوم شد/ 7 نفر از زندانی در هند  فرار کردند

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: کشته شدن 26 عضو طالبان، واکنش شبه نظامیان به نشست سه جانبه پاکستان، انگلیس و افغانستان در لندن، فرار 7 زندانی در هند و محکومیت یکی از رهبران ارشد اپوزیسیون بنگلادش به اعدام از جمله آخرین رویدادهای اخیر قاره آسیا به شمار می رود. 

میانمار

رویترز در گزارشی با اشاره به آغاز موج جدید خشونت ها در میانمار از پنهان شدن مسلمانان شمال غرب این کشور در خانه‌ های خود در پی سوزاندن دو نفر توسط بوداییان و محاصره یک مسجد خبر داد. 

افغانستان 

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در جریان عملیات پلیس و ارتش افغانستان در 24 ساعت گذشته در ولایتهای ننگرهار، فاریاب، قندهار، اروزگان و غزنی، 26 شبه نظامی کشته، دو نفر زخمی و هفت فرد دیگر بازداشت شدند. 

پاکستان

همچنین آسوشیتد پرس از مذاکرات نخست‌ وزیر پاکستان و همتای انگلیسی‌ به همراه حامد کرزای رئیس‌ جمهوری افغانستان درباره روند سازش افغانستان در اکتبر سال جاری در لندن خبر داد

این درحالیست که طالبان در واکنش به برگزاری این نشست اعلام کرده است برگزاری نشست تضعیف کننده طرح‌ های ابتکاری از جمله فعالیت دفتر قطر است. 

خبر دیگر اینکه با وجود تلاشها برای آغاز هرجه سریعتر مذاکرات صلح، بر اثر 28 انفجار در سراسر پاکستان در ماه سپتامبر دست کم 188 نفر کشته و 436 فرد دیگر زخمی شدند.

همچنین علمای ارشد مذهبی پاکستان از دولت و طالبان خواستند تا زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح حالت آتش بس را رعایت کنند. 

هند

یکی از افسران ارشد پلیس هند اعلام کرد که 7 زندانی از یک زندان در مرکز این کشور فرار کردند. 

شبه جزیره کره

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نامه ای به همتای چینی خواستار گسترش روابط دوستانه پیونگ یانگ و پکن شد و از شی جینپینگ به خاطر پیشرفت های قابل توجه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تکنیکی تقدیر کرد.

همچنین "پارک گئون های" رئیس جمهوری کره جنوبی در دیدار با چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا به انتقاد از ژاپن پرداخت و اعلام کرد: هنوز اقدامات اعتمادساز از سوی ژاپن انجام نشده است. 

وی افزود: کره جنوبی اهمیت همکاری با ژاپن را درباره مسائل منطقه ای درک می کند، اما هنوز اعتماد میان دو کشور شکل نگرفته است. 

بنگلادش

به نوشته شینهوا، همچنین دادگاهی در داکا یکی از رهبران ارشد اپوزیسیون و عضو پارلمان بنگلادش را به دلیل ارتکاب جنایات جنگی از جمله کشتار مردم در جریان جنگ 42 سال گذشته به اعدام محکوم کرد.

کد خبر 2146865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha