گزارشی از تحولات آسیا/

12 کشته و زخمی بر اثر انفجار قوی در جلال آباد افغانستان/ معاون حکیم الله محسود بازداشت شد

12 کشته و زخمی بر اثر انفجار قوی در جلال آباد افغانستان/ معاون حکیم الله محسود بازداشت شد

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: انفجار در مهمانخانه ای در جنوب میانمار، کشته و زخمی شدن 12 نفر بر اثر انفجار قوی مقابل ساختمان فرماندهی پلیس شهر جلال آباد افغانستان، درخواست اسلام آباد از دهلی نو برای آغاز تحقیقات سازمان ملل در خصوص تیراندازی در خط کنترل منطقه کشمیر و بازداشت لطیف محسود معاون حکیم الله محسود و فرمانده ارشد طالبان پاکستان از جمله آخرین رویدادهای اخیر قاره آسیا به شمار می رود.

میانمار

مقامات میانمار اعلام کردند که نیمه شب گذشته بر اثر انفجار در مهمانخانه ای در جنوب این کشور، دست کم دو نفر کشته و یک فرد دیگر زخمی شد.

ماهیت این انفجار و علت آن هنوز مشخص نشده و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

افغانستان

رسانه های خبری از انفجار قوی مقابل ساختمان فرماندهی پلیس شهر جلال آباد در شرق افغانستان خبر داده و اعلام کردند که بر اثر این انفجار دست کم 12 نفر کشته و زخمی شدند.

مقامات افغانی که خواستند نام آنها فاش نشود، اعلام کرند بر اثر این انفجار، دست کم چهار نفر از جمله دو پلیس کشته و  هشت فرد دیگر زخمی شدند و هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

پاکستان

ژنرال اشفق پرویز کیانی فرمانده ارتش پاکستان از هند خواست تا به پیشنهاد اسلام آباد برای آغاز تحقیقات سازمان ملل در زمینه تیراندازی در خط کنترل منطقه کشمیر پاسخ دهد.

این بیانیه تنها چند ساعت پس از آن منتشر شد که مقامات پاکستانی اعلام کردند در جریان تیراندازی سربازان هندی در مرز مشترک یک کودک پاکستانی کشته و دو زن و یک مرد زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه افراد مسلح ناشناس به سوی یک روزنامه نگار در شمال غرب پاکستان شلیک کردند.

مهاجمان که سوار بر موتورسیکلت بوده پس از این حادثه که ساعت 6:30 دقیقه صبح روی داد، متواری شدند. هنوز انگیزه این قتل و عاملان آن مشخص نشده و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

همچنین یکی از مقامات محلی افغانستان از بازداشت لطیف محسود معاون حکیم الله محسود و فرمانده ارشد طالبان پاکستان توسط نیروهای آمریکایی در هفته گذشته خبر داد.

هند

رئیس جمهوری اندونزی و نخست وزیر هند در دیداری در جاکارتا موافقت خود را برای گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری اعلام کردند.

کره جنوبی

کره جنوبی میزبان دومین دور نشست امنیتی در سئول است که ماه آتی با هدف جلوگیری از تکثیر سلاح های کشتار جمعی در منطقه برگزار می شود.

کد خبر 2153789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha