گزارشی از تحولات آسیا/

ممنوعیت برگزاری تظاهرات در بنگلادش/ مذاکرات هند و پاکستان درباره کشمیر

ممنوعیت برگزاری تظاهرات در بنگلادش/ مذاکرات هند و پاکستان درباره کشمیر

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: محاکمه سه سرباز انگلیسی به اتهام قتل یک زندانی طالبان، ممنوعیت برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در بنگلادش، تصمیم هند و پاکستان برای برگزاری نشست و پایان ماموریت نظامیان آلمانی در ولایت قندوز از جمله آخرین رویدادهای اخیر قاره آسیا به شمار می رود.

مالدیو

با وجود ممانعت پلیس مالدیو از برگزاری انتخابات، "محمد نشید" رئیس جمهوری سابق و رهبر مخالفان این کشور در جمع هوادارانش در پایتخت مالدیو قول داد تا برای برگزاری انتخابات در این کشور تلاش کند.

افغانستان

رسانه های خبری از بازداشت و محاکمه سه سرباز انگلیسی از تفنگداران دریایی سلطنتی به اتهام قتل یک زندانی طالبان در یک پایگاه نظامی در اوایل سپتامبر 2011 در افغانستان خبر دادند.

بنگلادش

پس از آنکه مخالفان بنگلادشی از برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در روز 25 اکتبر با استفاده از قمه و چاقو خبر دادند، پلیس بنگلادش برگزاری هرگونه راهپیمایی‌، تظاهرات و تجمع گسترده را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

تاجیکستان

رسانه های خبری از رد درخواست حزب نهضت اسلامی ‏تاجیکستان از نیروهای اصلاح طلب برای نامزدی بابانظرآوا در انتخابات 6 نوامبر (15 آبان) از سوی کمیسیون مرکزی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر دادند. 

گفته می شود که ارائه نکردن اسناد لازم در موعد مقرر، علت ثبت نام نشدن نامزد اتحاد مخالفان توصیف شده است.

پاکستان

با افزایش تنشها در روابط دهلی نو و اسلام آباد در خط کنتزل منطقه کشمیر، هند و پاکستان از توافق خود برای برگزاری نشستی میان مقامات نظامی خبر داده و اعلام کردند که این جلسه به احتمال زیاد فردا دوشنبه برگزار می شود.

خبر دیگر اینکه نواز شریف نخست وزیر پاکستان که به واشنگتن سفر کرده است، حملات پهپادهای آمریکا به مناطق قبیله نشین را ناقض حاکمیت ملی کشورش خواند و بر لزوم توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین تاکید کرد.

افغانستان

همچنین پایان ماموریت نظامیان آلمانی در ولایت قندوز و انتقال مسئولیت برقراری امنیت به نیروهای افغانی به تیتر اول اخبار بخش آسیای رسانه های غربی تبدیل شد.

ویتنام

از سوی دیگر، کمیته مرکزی بخش سیل و طوفان ویتنام گزارش داد که تلفات طوفان ناری که مناطق مرکزی این کشور را در هم نوردید به 19 کشته رسید.

کد خبر 2158997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha