گزارشی از تحولات آسیا/

هشدار کره شمالی درباره تبعات اقدامات تحریک آمیز آمریکا/ زندگی در دهلی نو مختل شد

هشدار کره شمالی درباره تبعات اقدامات تحریک آمیز آمریکا/ زندگی در دهلی نو مختل شد

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: افزایش شمار آوارگان سیل در تایلند به 990 هزار نفر، کشته شدن 7 نفر در پی انفجار در شمال شرق ویتنام، هشدار کره شمالی درباره تبعات اقدامات تحریک آمیز آمریکا و مختل شدن زندگی در دهلی نو به دلیل بارش باران های سیل آسا از جمله آخرین رویدادهای اخیر قاره آسیا به شمار می رود.

تایلند

مقامات دولت تایلند امروز شنبه اعلام کردند که تلفات سیل در این کشور بر اثر بارش باران های موسمی از اواسط سپتامبر تاکنون به 39 کشته رسید و در این مدت حدود 990 هزار نفر آواره شدند.

ویتنام

خبرگزاری فرانسه نیز از کشته شدن 7 نفر در پی انفجار یک کارخانه تولید مواد آتش‌ بازی در منطقه "تانه با" در فاصله 120 کیلومتری "هانوی" در شمال شرق ویتنام و تخلیه دو هزار نفر از ساکنان اطراف خبر داد.

شبه جزیره کره

به نوشته خبرگزاری فرانسه، کمیسیون دفاع ملی کره شمالی با تاکید بر لزوم لغو تحریم ها علیه کره شمالی از واشنگتن خواست تا به سیاست خصمانه خود علیه پیونگ یانگ پایان داده و دیگر رزمایش مشترک با کره جنوبی برگزار نکند.

سخنگوی کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه ای ضمن هشدار درباره انجام اقدامات تلافی جویانه علیه آمریکا و احتمال بروز یک جنگ تمام عیار در شبه جزیره کره در صورت ادامه اقدامات تحریک آمیز تاکید کرد: این اقدامات صلح و امنیت شبه جزیره کره را به خطر می اندازد. 

در این بیانیه آمده است: آمریکا باید کاملا معنای خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره را درک کند و همواره خواستار ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای از جمله همپیمان خود یعنی کره جنوبی باشد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که جان کری وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد در صورتی که پیونگ یانگ خلع سلاح هسته ای را آغاز کند، واشنگتن آماده آغاز مذاکرات است.

فیلیپین

رسانه های خبری با اشاره به کشته شدن 8 نفر بر اثر طوفان و سیل در نواحی روستایی و کشاورزی فیلیپین موسوم به طوفان "ناری" در استان آئورورا و 5 استان مجاور اعلام کردند این طوفان باعث قطعی برق، شکسته شدن درختان و تیرهای چراغ برق و همچنین مسدود شدن بسیاری از جاده های استان آئورورا شده است.

دولت فیلیپین همچنین آمادگی خود را برای کمک به قربانیان طوفان ناری به ارزش 3.61 میلیون دلار اعلام کرد.

هند

مقامات هندی اعلام کردند که بارش باران های سیل آسا در دهلی نو پایتخت این کشور زندگی عادی را مختل کرده و باعث مسدود شدن خیابانها و ترافیک سنگین شده است.

کد خبر 2154190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha