گزارشی از تحولات آسیا/

رزمایش آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در شبه جزیره کره / 20 شبه نظامی طالبان در افغانستان کشته شدند

رزمایش آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در شبه جزیره کره / 20 شبه نظامی طالبان در افغانستان کشته شدند

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: ادامه درگیریها در کراچی پاکستان، ادامه تبادل آتش در منطقه کشمیر، کشته شدن 20 عضو طالبان، نامزدی یکی از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری، رزمایش مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در شبه جزیره کره از جمله آخرین رویدادهای اخیر قاره آسیا به شمار می رود.

پاکستان

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که در جریان درگیری میان پلیس و شبه نظامیان در شهر کراچی در جنوب این کشور دست کم شش نفر کشته و چهار پلیس زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه مقامات هندی گزارش دادند سربازان هند و پاکستان امروز چهارشنبه بار دیگر مواضع یکدیگر را در خط کنترل منطقه کشمیر گلوله باران کردند.

تبادل آتش میان هند و پاکستان دو روز پس از توافق نخست وزیران دو کشور برای کاهش تنشها در منطقه کشمیر با هدف ایجاد صلح در منطقه صورت گرفت.

افغانستان

وزارت کشور افغانستان امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد در جریان عملیات پلیس با حمایت ارتش در 24 ساعت گذشته در بخش های مختلف این کشور بیش از 20 عضو طالبان کشته شدند.

پلس ملی افغانستان در 24 ساعت گذشته چندن عملیات پاکسازی را با همکاری ارتش ملی و ناتو در ولایت های ننگرهار، فاریاب، بدخشان، قندهار، میدان وردک، لوگر و نیمروز انجام داده و 21 عضو طالبان کشته، دو نفر زخمی و شش فرد دیگر بازداشت شدند.

خبر دیگر اینکه "عبدالرب رسول سیاف" با استعفا از عضویت در مجلس نمایندگان افغانستان و عذرخواهی به خاطر غیبت های مکرر در صحن مجلس رسما نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری 1392 اعلام کرد.

شبه جزیره کره

در پی برگزاری بزرگترین رزمایش کره جنوبی، کره شمالی ضمن محکوم کردن این رزمایش و خصمانه دانستن آن اعلام کرد که موشک کروز کره جنوبی قادر است خاک کره شمالی را هدف قرار دهد.

کره جنوبی روز سه شنبه در بزرگترین رزمایش نظامی خود در 10 سال گذشته به مناسبت شصت و پنجمین سال تاسیس نیروهای مسلح از پیشرفته ترین تسلیحات نظامی خود از جمله موشک کروز  "هاینمو 3 " که قادر به حمله به کره شمالی است، رونمایی کرد.

در همین حال وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد در این رزمایش شمار زیادی از نیروهای نظامی حضور داشته و بیشترین تجهیزات نظامی از سال 2003 تاکنون در معرض نمایش قرار گرفت.

در این مراسم که با حضور "چاک هاگل"،‌ وزیر دفاع آمریکا و ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برگزار شد، 11 هزار نیروی نظامی و 120 فروند هواپیما شرکت داشتند.

یونهاپ نیز از برگزاری رزمایش مشترک ناو هواپیمابر "یو اس‌ اس جرج واشنگتن" با کره جنوبی و ژاپن در ساحل جنوبی شبه جزیره کره خبر داد که با واکنش تند کره شمالی روبرو شد.

کد خبر 2147726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha