گزارشی از تحولات آسیا/

هشدار درباره سونامی در نیوزیلند/ برگزاری دومین دور گفتگوهای دوجانبه ژاپن و آمریکا

هشدار درباره سونامی در نیوزیلند/ برگزاری دومین دور گفتگوهای دوجانبه ژاپن و آمریکا

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: توافق هند و پاکستان درباره احیای آتش‌ بس در منطقه کشمیر، سفر نخست وزیر استرالیا به جاکارتا، هشدار درباره سونامی در نیوزیلند و برگزاری دومین دور گفتگوهای دوجانبه ژاپن و آمریکا از جمله آخرین رویدادهای اخیر قاره آسیا به شمار می رود.

افغانستان

رئیس پلیس ولایت هرات اعلام کرد که صبح امروز دوشنبه بر اثر حمله شبه نظامیان به یک ایست بازرسی در غرب افغانستان 11 نفر کشته شدند.

بر این اساس شبه نظامیان که گفته می شود 10 تا 15 نفر بودند، به ایست بازرسی پلیس حمله کردند و در پی این حمله 11 نفر کشته شدند.

پاکستان

همچنین "مانموهان سینگ" و "نواز شریف" نخست‌ وزیر هند و پاکستان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک توافق کردند تا گام های اعتمادساز را برای احیای توافق آتش‌ بس در خط کنترل منطقه کشمیر و بهبود روابط دهلی نو و اسلام آباد بردارند.

مانموهان سینگ از مذاکرات روز گذشته به عنوان مذاکرات سازنده یاد کرد و نواز شریف نیز فضای مذاکرات را مثبت خواند.

نیوزیلند

دانشمندان نیوزیلندی هشدار دادند که بخش هایی از این کشور در معرض سونامی قرار دارد که می تواند 50 درصد بیشتر از برآوردهای قبلی باشد.

ژاپن

رسانه های ژاپنی گزارش دادند که این کشور و آمریکا امروز دوشنبه پس از شکست در دور اول مذاکرات دوجانبه، دومین دور گفتگوها را درباره سرمایه گذاری در بخش خودرو سازی و موانع تجاری و همچنین مذاکرات تجارت آزاد برگزار کردند.

گفته می شود که این دور از مذاکرات پیش از آغاز اجلاس 12 کشور شرکت کننده درباره همکاری میان دو سوی اقیانوس آرام برگزار می شود که قرار است از هشتم اکتبر در بالی اندونزی آغاز به کار کند.

اندونزی

نخست وزیر استرالیا نیز امروز دوشنبه برای گفتگو درباره مسائل امنیتی و اقتصادی وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شد.

اندونزی دوازدهمین شریک تجاری استرالیا بوده و حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال 2012 به میزان 14.6 میلیارد دلار بوده است. همچنین میزان سرمایه گذاری استرالیا در اندونزی هم اکنون به میزان 6.21 میلیارد دلار است.

کامبوج

تلفات سیل در کامبوج به 28 کشته از جمله 16 کودک رسید و بر اثر جاری شدن سیل 73 هزار و 600 خانوار در دو هفته گذشته آواره شدند.

کد خبر 2145776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha