۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۹:۴۵

ادامه بحران در آمریکا/

نشست بی نتیجه رهبران سنا/ تعطیلی دولت اوباما همچنان ادامه دارد 

نشست بی نتیجه رهبران سنا/ تعطیلی دولت اوباما همچنان ادامه دارد 

نشست رهبران جمهوریخواه و دموکرات سنای آمریکا برای حل و فصل اختلافات موجود در مورد بودجه جدید این کشور و همچنین تعیین تکلیف سقف بدهی های دولت، بدون نتیجه پایان یافت. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دیروز شنبه سناتور "هری رید" به عنوان رهبر دموکرات های سنا و سناتور "میچ مک کونل" به عنوان رهبر جمهوریخواهان در این نهاد، نشستی را برای حل و فصل اختلافات موجود میان دو حزب در مورد بودجه برگزار کردند که این نشست بدون نتیجه به پایان رسید.

این در حالی است که دولت آمریکا از تاریخ اول اکتبر به دلیل تصویب نشدن بودجه جدید در کنگره، تعطیل شده است. علاوه بر آن باید تا تاریخ 17 اکتبر کنگره در مورد سقف جدید بدهی های دولت نیز تصمیم گیری کند که با در نظر گرفتن وضعیت فعلی حاکم بر آمریکا و اختلافات موجود میان دو حزب بعید است تا تاریخ ذکر شده دو طرف به نتیجه خاصی در این رابطه برسند.

قرار است امروز یکشنبه نیز مذاکراتی میان جمهوریخواهان و دموکرات ها در رابطه با بودجه جدید و همچنین سقف بدهی ها انجام شود، اما نکته عجیب در این رابطه آن است که اعضای مجلس نمایندگان در نشست امروز حضور نخواهند داشت. 

به نوشته الجزیره، حضور نداشتن اعضای مجلس نمایندگان در نشست امروز به آن معناست که کنگره فرصت کمی برای حل و فصل اختلافات در مورد بودجه و سقف بدهی های دولت دارد. 

در همین رابطه بانک جهانی و کارشناسان اقتصادی هشدار داده اند که ادامه این وضعیت به اقتصاد جهان ضربه می زند.

بر اساس این گزارش، در مورد سقف بدهی ها جمهوریخواهان تمایل دارند تا با دادن یک فرصت شش هفته ای به دولت، در این مورد بیشتر رایزنی کنند، اما دموکرات ها معتقدند که این تصمیم نیز برای فشار بیشتر بر دولت تنظیم شده است. 

 

 

کد خبر 2154494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha