۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴

زاهدي در گفتگو با مهر:

ضرورت نوسازي ماشين آلات كفاشان اصفهاني/ آموزش كفاشي به دانش آموزان اصفهاني

ضرورت نوسازي ماشين آلات كفاشان اصفهاني/ آموزش كفاشي به دانش آموزان اصفهاني

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه صنف کفاشان اصفهان با اشاره به اینکه ماشین آلات این صنعت در اصفهان بسیار قدیمی است، گفت: ماشين آلات فرسوده كفاشان اصفهاني نیازمند یک نوسازي است.

اکبر زاهدی در گفتگو با مهر اظهار داشت: ماشین آلات کفش دست دوز اصفهان متعلق به بیش از 50 سال گذشته است که با این وضعیت شرایط تولید و رقابت در بازار را برای کفاشان دشوار ساخته است.

وی با اشاره به مشکل نقدینگی فعالان این قشر در اصفهان،افزود:دولت باید تمهيداتی برای ورود ماشین آلات جدید و یا حتی دست دوم از کشور هایی مانند آلمان فراهم کند.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان اصفهان یادآور شد: ماشین آلات دست دوم کشور های اروپایی عمدتا كمتر از 10 سال كار كرده و از سوي ديگر  واردات آن به دلیل تعرفه پائین گمرکی در شرایط مالی کنونی مقرون به صرفه تر است.

ضرورت جديت بيشتر شركت شهرك ها براي ساخت شهرك كفش

زاهدی در ادامه درباره ساخت شهرک کفاش اصفهان گفت: برای تجمع کفاشان در یک مکان قرار است یکی از بانکهای عامل در اطراف شهر اصفهان زمینی را به قیمت کارشناسی از شرکت شهرکهای صنعتی استان خریداری و در آن اقدام به ساخت کارگاه‌های با مساحت 100 تا 200 متر مربع کند.

وی با تاکبد بر اینکه کفاشان سرمایه ایجاد این کارگاه‌ها را به طور یکجا ندارند، ادامه داد: شهرک کفش بر اساس نقشه یکی از شهرک‌های آلمانی ایجاد می شود و طبق قرارداد بانک عامل پس از ساخت واحدهای کارگاهی یک سوم قیمت را از تولید کننده کفش گرفته و مابقی را آن به صورت اقساط ماهانه به آن بانک پرداخت می شود.   

این کارشناس صنعت کفش و چرم یادآور شد:شرکت شهرک های صنعتی استان نیز به عنوان یکی از طرف های قرارداد باید جدیت بیشتری برای تحقق این امر از خود نشان دهد.

تبريز و مشهد در صادرات موفق تر از اصفهان هستند

زاهدي در ادامه اظهار داشت: براي صنايع كارگاهي كشور همانند صنعت كفش بايد اتاق هاي فكري در وزارت صنعت و معدن تجارت تشكيل شده و راهكار هاي ارتقاي آن حرفه تدوين و اجرا شود.

وي اصفهان را مهد صنعت كفش خواند و گفت: تبريز  و مشهد هم به عنوان شهرهايي فعال در اين زمنيه به دليل نزديكي با مرز در تبادلات و تجارت خارجي اين كالا موفق تر از اصفهان عمل نموده اند.

اتحاديه به دانش آموزان آموزش كفاشي مي دهد

 رئيس اتحديه كفاشان اصفهان از عقد تفاهمی سه جانبه بين اين اتحادیه -  اداره كل فنی و حرفه ای  استان و آموزش و پرورش در راستای برگزاری دوره های آموزشی کفاشی به محصلان علاقه مند خبر داد .

 زاهدي گفت: برخی خانواده ها تمایل زیادی ندارند فرزندشان در سنین پائین وارد بعضی محیط های کارگاهی شود اما در این تفاهم نامه آموزش کفاشی در فنی و حرفه ای توسط استادان معرفی شده از طرف این اتحادیه انجام می شود.

 وي افزود:در تبریز آموزش محصلان از طریق خوشه کفش آن شهر انجام شده است.

رئيس اتحاديه كفاشان اصفهان در خصوص وضعيت بازار كفش اصفهان از ابتداي سال جاري تا كنون اظهار داشت: كفش دست دوز به دليل مشكلات نقدينگي با كاهش 30 درصدي توليد روبرو شده است و خريد اين كالا از فروشگاهها نيز همانند سابق رونق زيادي ندارد.

 

کد خبر 2154598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha