۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۵۲

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛ 

‌ارائه پیشنهادها برای انتقال حساب واحدهای تولیدی

‌ارائه پیشنهادها برای انتقال حساب واحدهای تولیدی

بیرجند_ سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از ارائه پیشنهادهای برای انتقال حساب واحدهای تولیدی به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری عصر چهارشنبه در جلسه ارائه راهکارها جهت انتقال حساب‌های بانکی واحدهای تولیدی بزرگ استان گفت: شرکت در انتخابات مانند حضور در جبهه جنگ بسیار مهم است لذا باید همه در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم.

به گفته وی خراسان جنوبی به دلیل عدم انتقال حساب واحدهای تولیدی با وجود این که آنها از منابع و زیرساخت‌های خراسان جنوبی استفاده می‌کنند، بهره‌ای تاکنون در این خصوص نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: از گذشته اقداماتی برای برگشت پرداخت مالیات مودیان مالیاتی و انتقال حساب واحدهای تولیدی به استان انجام شده است و در این راستا پیشنهادهایی برای حل مشکلات به مرکز ارسال خواهد شد.

جعفری خاطر نشان کرد: از اختیارات خود در زمینه اختصاص، امهال و تقسیط تسهیلات بانکی از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این خصوص باید استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مشتری هر بانک خود اظهاریش را برای بررسی آن توسط بانک در زمان درخواست دریافت تسهیلات باید ارائه کند تا نسبت به تأیید آن اقدام شود.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی که حساب در بانک‌های استان دارند، در پرداخت تسهیلات در اولویت قرار خواهند گرفت.

جعفری متذکر شد همه اشخاص حقیقی و حقوقی در زمان انجام پیمانکاری برای یکی از دستگاه‌های استان باید شماره حسابی در خراسان جنوبی را ارائه کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: صنایع و معادن از امکانات استان استفاده می‌کنند اما مردم از افتتاح حساب آنها در بانک‌ها برای دریافت تسهیلات بی بهره هستند و ضرورت دارد راهکاری برای حل این مشکل ارائه شود.

به گفته وی برای بررسی کارشناسی پیشنهادهای مورد نظر به کمیته اقتصادی ارسال می‌شود تا بعد از بررسی در این کمیته، برای تصویب آن در شورای برنامه‌ریزی مطرح شود.

وی تصریح کرد: چون ۷۰ درصد منابع بانکی در تهران است در شرایط فعلی موانعی برای انتقال حساب‌های واحدهای تولیدی به استان وجود دارد که از مدت‌ها پیش پی گیری های لازم برای انتقال حساب‌های بانکی واحدهای تولید به استان انجام شده است اما نتایج مناسبی تاکنون در این خصوص نداشته‌ایم.

کد خبر 6148931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha