۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۰

جلایر:

صدور 3800 گواهی انطباق صادراتی و وارداتی در آذربایجان غربی

صدور 3800 گواهی انطباق صادراتی و وارداتی در آذربایجان غربی

ارومیه- خبرگزاری مهر: مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی از صدور 3 هزار و 819 گواهی انطباق صادراتی و وارداتی کالا از ابتدای سالجاری تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور جلایر ظهر یکشنبه در آیین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد آذربایجان غربی با اشاره به صدور 3 هزار و 354 گواهی انطباق وارداتی و 465 گواهی انطباق صادراتی در سطح استان از ابتدای امسال تا کنون، افزود:  در بخش واردات کنترل های شدید انجام می شود.

وی با اعلام اینکه کنترل واردات برای حمایت از تولیددات داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت خارجی انجام می شود، اظهار داشت: استاندارد کالاهای صادراتی با توجه به پتانسیلهای موجود در آذربایجان غربی ضروری بوده ولی متاسفانه عدم بسته بندی برخی محصولات مشکلاتی را ایجاد می کند.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی صادرات و تولید محصولات استاندارد را تنها راه نجات و توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: طرح توسعه جامع استانداردسازی در سطح استان نیز برای شناسایی واحدهای مشمول استاندارد اجباری در حال اجرا بوده و تا کنون بالغ بر 2 هزار و 100 واحد مشمول شناسایی شدند.

جلایر با اعلام اینکه بر اساس مصوبه مجلس همه تولیدات صنعتی مشمول استاندارد اجباری شده که باید واحدها شناسایی و تحت پوشش قرار گیرند، ادامه داد: هم اکنون 900 واحد تولیدی و خدماتی استان تحت پوشش اداره کل استاندارد بوده که از این تعداد 447 واحد و 929 فرآورده دارای پروانه کاربرد علامت بوده که 870 فرآورده مشمول استاندارد اجباری هستند. 

وی با اشاره به تدوین 116 استاندارد ملی تا پایان سال 91 در آذربایجان غربی، و تدوین 78 استاندارد ملی در سطح استان تا پایان امسال با استفاده از طرفیتهای بخش خصوصی و آزمایشگاههای همکار، یادآورشد: مسیر توسعه هر بخشی به غیر از جاده استاندارد سازی نمی گذرد. 

 

کد خبر 2154883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha