۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۹

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

اشتغال مهاجران و افغان ها در صنعت سنگ ایران/ تجهیزات کارخانجات فرسوده است

اشتغال مهاجران و افغان ها در صنعت سنگ ایران/ تجهیزات کارخانجات فرسوده است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: در حال حاضر بخشی از نیروی انسانی شاغل در بخش سنگ افغان ها و مهاجران هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری صنعت سنگ در کشور 40 هزار میلیارد ریال است، اظهار داشت: همچنین میزان گردش مالی صنعت سنگ در ایران 50 هزار میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات سنگ کار نشده در سال 90 در کشور 113 میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: این میزان در سال گذشته 110 میلیون دلار بوده است.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تاکید بر اینکه میزان صادارت سنگ فرآوری شده در سال 90 در ایران 45.6 میلیون دلار بوده است، یادآور شد: این میزان در سال گذشته به 66 میلیون دلار رسیده است.

سلیمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رویکرد جدید سازمان احصاء و بررسی مشکلات حوزه صنعت سنگ است، اظهار داشت: مشکلات حوزه صنعت سنگ در حوزه های مختلف نیروی انسانی، تکنولوژی، گردش مالی، دانش فرآوری و ... بررسی می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از نیروی انسانی شاغل در بخش سنگ افغان ها و مهاجران هستند، افزود: این نیروها ساماندهی نشده اند و همچنین نیازمند به آموزش های حین کار هستند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به فرسودگی تجهیزات و تکنولوژی صنعت سنگ کشور گفت: در قالب نوسازی و طرح تجدید تکنولوژی به دنبال به روز رسانی تکنولوژی سنگ کشور هستیم و به واحدهای تولیدی در این راستا کمک می کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه برای نوسازی تجهیزات واحدهای تولیدی 50 میلیارد تومان در ردیف بودجه در نظر گرفته شده است، افزود: این میزان اعتبار را با بانک ها قرارداد می بندیم و میزان آن را سه برابر می کنیم و سپس به بنگاه های تولیدی اختصاص می دهیم.

وی با تشریح مشکلات واحدهای تولیدی صنعت سنگ کشور در رابطه با گردش مالی اظهار داشت: طی سالهای گذشته با سیستم انقباضی بانکها به دلیل تحریم های اقتصادی بسیاری از واحدهای تولیدی کشور برای تامین گردش مالی خود مشکل داشتند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران یادآور شد: وزارت صنعت، معدن و کشاورزی به دنبال این است که از منابع 10 درصدی صندوق توسعه ملی به صنعت سنگ کمک کند.

کد خبر 2154945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha