۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۲۴

در جلسه با فعالان اقتصادی مطرح شد؛

انتقاد از عدم تکریم ارباب‌رجوع در تامین اجتماعی لرستان/ حمزه لویی: برخی ایرادها را می پذیرم

انتقاد از عدم تکریم ارباب‌رجوع در تامین اجتماعی لرستان/ حمزه لویی: برخی ایرادها را می پذیرم

خرم آباد - خبرگزاری مهر: در جریان جلسه فعالان اقتصادی با مدیر کل تامین اجتماعی لرستان بسیاری از حاضران در جلسه از عدم اجرای تکریم ارباب‌رجوع در شعبات تأمین اجتماعی و برخورد نامناسب پرسنل گلایه کردند که شهناز حمزه لویی تاکید کرد که برخی ایرادها در این زمینه را می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان برگزاری جلسه کمیسیون بانک، بیمه و مالیات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد فعالان اقتصادی مشکلات‌شان را در حوزه‌ سازمان تأمین اجتماعی مطرح کردند که شهناز حمزه‌لویی مدیر کل تامین اجتماعی لرستان پاسخگوی آن ها بود.

عمده‌ مشکلی که حاضران مطرح کردند عدم اجرای تکریم ارباب‌رجوع در شعبات تأمین اجتماعی و برخورد نامناسب پرسنل بود که مدیر کل تأمین اجتماعی لرستان در این زمینه گفت: از روز اول با هدف اصلاح آمده‌ام و در این زمینه هم جابجایی‌های زیادی صورت گرفته اما هنوز ایراداتی وجود دارد که می‌پذیریم.

شهناز حمزه‌لویی افزود: سیستم تأمین اجتماعی به گونه‌ای تعریف شده که دخالت دستی نمی‌پذیرد، یعنی اگر مثلاً ظرف مدت تعیین‌شده کارفرما و پیمانکار لیست حق بیمه‌ کارگران‌ خود را در موعد مشخص‌شده پرداخت نکند، سیستم به صورت خودکار جریمه‌ تأخیر را لحاظ می‌کند و تقصیر کسی نیست؛ با این حال همکاران بنده شاید در انتقال منطقی و باحوصله‌ این مسئله به ارباب‌رجوع کوتاهی کنند.

مشکل دیگری که فعالان اقتصادی استان مطرح کردند، شرایط سخت و دشواری است که در سال‌های اخیر بنگاه‌های اقتصادی به واسطه‌ی تحریم‌ها و سایر مشکلات امروز با آن مواجه هستند و می‌طلبد که سازمان‌هایی چون تأمین اجتماعی هم این شرایط را در مناسبات‌اش با واحدهای اقتصادی در نظر بگیرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی در این مورد گفت: ما این شرایط سخت را درک می‌کنیم و مطمئن باشید هم در حیطه‌ تقسیط بدهی و هم سایر موارد پا به پای واحدها حرکت کرده‌ایم و در صورتی که در حیطه‌ حصول منابع با مشکل مواجه نشویم، همین روند را هم ادامه می‌دهیم، اما ما هم باید بر اساس ساختار و چارت سازمانی‌مان پاسخگو باشیم.

حمزه‌لویی گفت: متأسفانه بالا رفتن تعداد افرادی که شرایط سخت و زیان‌آور برایشان لحاظ می‌شود، در کنار پایین آمدن سن بازنشستگی به 45 سال در لرستان مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد بسیاری از مشکلاتی که میان سازمان تأمین اجتماعی و کارفرمایان و پیمانکاران وجود دارد، ناشی از عدم آگاهی به قوانین باشد که در این زمینه انتظار می‌رود کمیسیون بانک، بیمه و مالیات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در این خصوص ورود پیدا کند و ما هم حاضریم در این زمینه پای کار باشیم.

رئیس کمیسیون بانک، بیمه و مالیات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت برپایی جلسات مشترک این‌چنینی گفت: کمیسیون بانک، بیمه و مالیات اتاق خرم‌آباد آمادگی دارد در راستای آموزش قرانین مربوطه با همکاری سازمان تأمین اجتماعی برگزار کند.

حجت والی‌زاده افزود: همچنین پیشنهاد می‌کنیم در راستای حل مشکلات بیمه‌ای واحدهای اقتصادی، جلسات مشترک بیشتری در حوزه‌های تخصصی مختلف میان فعالان اقتصادی و مدیرکل تأمین‌اجتماعی لرستان برگزار شود.  

کد خبر 2155055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha