۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۰:۲۷

مقدماتی جام ملت‌های آسیا ؛

استارت برای جام جهانی با تیم جدید کی‌روش/ چهره‌هایی که تماشاگر جذب می‌کنند

استارت برای جام جهانی با تیم جدید کی‌روش/ چهره‌هایی که تماشاگر جذب می‌کنند

خبرگزاری مهر- گروه ورزشی:  دور رفت از مرحله انتخابی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا در حالی سه‌شنبه با انجام 9 بازی پیگیری می‌شود که در یکی از این دیدارها تیم ملی ایران پس از 119 روز، با اضافه شدن بازیکنان جدیدی از جمله دانیال داوری و مهرداد بیت آشور در ورزشگاه آزادی میزبان تایلند است.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از هفته سوم دور رفت رقابتهای فوتبال مقدماتی جام ملت‌های 2015 - استرالیا سه‌شنبه با برگزاری 9 دیدار در قاره آسیا پیگیری می‌شود که در یکی از این دیدارها تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی برابر میهمانش تایلند صف آرایی می‌کند.

تیم کی‌روش که پس از بازی حماسی مقابل کره‌جنوبی در شهر اولسان و صعود مستقیم به جام جهانی - یعنی 119 روز پیش - در هیچ مسابقه رسمی و دوستانه دیگری به میدان نرفته است، حالا در حالی برابر تایلند صف آرایی می‌کند که نفراتی همچون اشکان دژاگه پس از مدت‌ها و دانیال داوری و مهرداد بیت آشور برای نخستن مرتبه ممکن است در ترکیب اصلی آن به میدان بروند.

در کنار حساسیت این مسابقه نمی‌توان جذابیت‌های تماشای این بازیکنان را نادیده گرفت. نفراتی که به دورگه‌های فوتبال ایران مشهور شده و با این هدف به تیم ملی اضافه شده‌اند که فوتبال ایران در مسابقات آینده خصوصا جام جهانی با قدرت مضاعف به میدان رفته و عملکرد بهتری را از خود در مسابقات بین‌المللی ارائه کند.

تیم ملی ایران که در بازی‎‌های گذشته  لبنان را در ورزشگاه آزادی گلباران کرد و در زمین کویت با اشتباه داوری متوقف شد، در این دیدار با هدف پیروزی و حفظ صدرنشینی به میدان می‌آید، نتیجه‌ای که می‌تواند تا حدودی خیال مردان کارلوس کی‌روش را برای صعود به جام ملت‌ها راحت کند. البته شاید ناهماهنگی بین بازیکنان جدید و نفرات گذشته که حاصل برگزار نکردن دیدار دوستانه قبل از این بازی است، یکی از نقاط ضعف ایران در رویارویی با تایلند باشد اما قطعا تجربه و قدرت بالای تکنیکی و تاکتیکی مردان کی‌روش می‌تواند به پیروزی در این بازی کمک کند.

همچنین نباید فراموش کرد این بازی رسمی است، می‌تواند نخستین دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران در راه آماده سازی عبور از جام جهانی 2014 برزیل باشد. به همین خاطر مردان کی‎روش باید ضمن ارائه یک بازی منطقی هم به فکر سه امتیاز مهم این مسابقه و هم در اندیشه استفاده بهینه از این دیدار رسمی - تدارکاتی باشد.

به نظر می‌رسد در این بازی کارلوس کی‌روش از دانیال داوری، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، مهرداد بیت‌آشور، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، مسعود شجاعی، رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه برابر تایلند استفاده می‌کند، تیمی که در دو بازی گذشته شکست خورده و قعرنشین بدون امتیاز گروه است، درحالیکه ایران با 4 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به کویت در صدر جدول رده‌بندی گروه B قرار گرفته است.

در این بین نباید تیم تایلند را حریف ضعیفی دانست، حال آنکه آنها در 12 مصاف گذشته با ایران طعم پیروزی را نچشیده‌اند و می‌توانند در صورت غفلت، برای تیم ایران دردسرساز شوند. حتی تساوی در این بازی هم نتیجه نه چندان مطلوبی برای مردان کی‌روش است، آنهم مقابل تایلندی که از لحاظ فنی فاصله زیادی با تیم‌های قدرتمند شرق آسیا دارد ولی قوی‌ترین تیم بین کشورهای جنوب شرق قاره کهن است. در این شرایط اما تایلند برای اینکه بتواند تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا را بدست آورد، با هدف کسب امتیاز به ایران آمده است.

تایلندی‌ها که چندی پیش توسط باشگاهی به نام بوریرام در لیگ قهرمانان آسیا شگفتی‌ساز شدند، این بار می‌خواهند این شگفتی را با تیم ملی خودشان در عرصه مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا تکرار کنند اما جاه طلبی مردان کی‌روش و حضور تماشاگران بسیاری که امیدواریم تمام سکوهای ورزشگاه آزادی را پر کنند، بدون شک سدهای بزرگی مقابل این تیم نه چندان قدرتمند آسیای جنوب شرقی ایجاد کرده و مهمترین عوامل برای برتری ایران در این بازی خواهد بود.

دیدار با تیم بدون برد
تیم‌های ایران و تایلند تاکنون 12 مرتبه در مسابقات مختلف برابر هم به میدان رفتند که در این بین 9 پیروزی برای تیم ایران ثبت شده و سه مرتبه نیز دو تیم به تساوی رضایت داده‌اند. نخستین رویارویی آنها به 23 اردیبهشت سال 1351 باز می‌گردد، دیداری در چارچوب جام ملت‌های 1972 که تیم ایران با هت‌تریک علی جباری در 10 دقیقه پایانی، شکست 2 بر صفر برابر تایلند را با پیروزی 3 بر 2 عوض کرد.

آخرین بازی دو تیم نیز به روز چهارشنه نهم بهمن سال 1387 باز می‌گردد، دیداری که طی آن دو تیم در ورزشگاه راجامانگلا به تساوی بدون گل رضایت دادند. حالا بعد از 5 سال این دو تیم بار دیگر در ورزشگاه آزادی مقابل هم صف آرایی می‌کنند که در این بین تایلندی‌ها به فکر رسیدن به اولین پیروزی تاریخی خود مقابل ایران هستند و شاگردان کی‌روش در اندیشه دهمین پیروزی مقابل این تیم آسیای جنوب شرقی.

برنامه کامل روز دوم از هفته سوم دور رفت رقابتهای فوتبال مقدماتی جام ملت‌های 2015 - استرالیا به شرح زیر است:
گروه A:
* سنگاپور - سوریه (ساعت 15:15)
* اردن - عمان (ساعت 18:30)

گروه B:
* لبنان - کویت (ساعت 18)
* ایران - تایلند (ساعت 19)

گروه C:
اندونزی - چین (ساعت 15:30)
عراق - دعربستان (ساعت 20)

گروه D:
* مالزی - بحرین (ساعت 16:15)

کد خبر 2155194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha