۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۹:۱۲

اخبار سازمان تبلیغات ایلام/

۶۵ خانه قرآن روستايي در ايلام مشغول فعاليت هستند

۶۵ خانه قرآن روستايي در ايلام مشغول فعاليت هستند

ایلام - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبليغات اسلامي استان ايلام از فعاليت ۶۵ خانه قرآن روستايي در سطح مناطق مختلف روستايي و محروم اين استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حجت الله شریفی اظهار داشت: اين تعداد خانه قرآن مجوز فعاليت خود را از طريق سازمان تبليغات دريافت کرده و هم اکنون به فعاليت هاي قرآني در سطح روستاهاي استان مي‌پردازند.

وي، افزود: خانه‌هاي قرآن روستايي به منظور ترويج فرهنگ قرآني در مناطق روستايي، افزايش سطح سواد قرآني در بين روستائيان و برگزاري مراسم و همچنين مناسبت‌هاي مذهبي در روستاهاي استان داير شده است.

مديرکل سازمان تبليغات اسلامي استان ايلام، ابراز کرد: طرح احداث و تأسيس خانه‌هاي قرآني روستايي از طرف سازمان دارالقرآن الکريم و دفاتر استاني سازمان تبليغات اسلامي در استان‌هاي مختلف کشور در حال اجراست.

شريفي راد تصريح کرد: دفاتر تبليغات اسلامي شهرستان هاي مختلف استان با تشکيل جلسات توجيهي با مسئولان،دهياران و معتمدان روستاها براي ترغيب فعالان قرآني و افراد واجد شرايط به منظور تشکيل پرونده براي صدور مجوز و فعاليت هاي قرآني
اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

وي با بيان اينکه پيش بيني مي شود تعداد اين خانه قرآن روستايي در استان افزايش يابد، افزود: تا کنون استقبال مناسبي از سوي جوانان و افراد فعال فرهنگي و قرآني روستاها در زمينه تاسيس خانه هاي قرآني روستايي در اين استان صورت گرفته است.

مديرکل تبليغات اسلامي استان ايلام، در پايان خاطرنشان کرد: استان ايلام در بحث فعاليت هاي قرآني در روستاها داراي ظرفيت ها و پتانسيل هاي مناسبي است که نيازمند توجه و حمايت ساير دستگاه ها و نهادها فرهنگي و مذهبي استان است


حمايت از مؤلفان بومي ايلام در زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي


مسئول امور پژوهشي و آموزشي تبليغات اسلامي استان ايلام، گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون از شش مولف بومي کتب در زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي در اين استان حمايت شده است.

مجتبي رشيدي گفت: مؤلفان اين حوزه مورد حمايت 35 ميليون ريالي اداره کل تبليغات اسلامي اين استان قرار گرفتند.

وي، تصريح کرد: حمايت از هفت پايان نامه دانشجويي در زمينه هاي فرهنگي، اجتماعي و ديني، برگزاري دوره هاي آموزشي (شامل آموزش هاي تخصصي و مهارتي) براي تشکل هاي ديني، اصناف و بازاريان، مبلغان و مبلغات از ديگر برنامه هاي اين سازمان
بوده است.

رشيدي، با اشاره به اينکه تا پايان سال جاري 40 گفتمان دانشجويي و طلاب در سطح دانشگاه ها و حوزه هاي علميه اين استان برگزار مي شود، افزود: در اين گفتمان ها بيش از پنج هزار دختر و پسر دانشجو و طلبه شرکت مي کنند.

مسئول امور پژوهشي و آموزشي تبليغات اسلامي استان ايلام، اضافه کرد: 15 محور و موضوع از جمله جنگ نرم، مسائل ديني و اعتقادي، جريانات انحرافي، اسرار نماز، مهارت هاي زندگي و ساير موضوعات و مسائل روز در اين گفتمان ها مطرح مي شود.

وي، يادآور شد: در سال جاري بيش از 500 ميليون ريال براي اجراي برنامه هاي آموزشي و پژوهشي اختصاص يافته است.

رشيدي طرح مطالعاتي رصد جريان تهاجمات استراتژيک دشمن در جنگ نرم با موضوع مطالعه مبادي ورود کالاهاي وارد شده و سيماي مصرف کالاهاي فرهنگي و رسانه هاي خارجي توسط پژوهشگر توانمند ايلامي آقاي بهروز سپيدنامه از ديگر طرح هاي مورد
حمايت اين سازمان عنوان کرد.

کد خبر 2155252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha