۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۵۲

بابایی:

۱۴۵ خانه قرآن در خراسان شمالی فعال است

۱۴۵ خانه قرآن در خراسان شمالی فعال است

بجنورد - خبرگزاری مهر: مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از فعالیت ۱۴۵ خانه قرآن شهری و روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه بابایی صبح یکشنبه در نشست فعالان قرآنی خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت ۱۴۵ خانه قرآنی شهری و روستایی در استان، اظهار کرد: فعالیت خانه های قرآن روستایی و موسسات قرآنی در خراسان شمالی از سال ۸۵ آغاز شده است.

وی با بیان این که فعالیت خانه های قرآن شهری نیز از اواخر سال ۹۰ در استان آغاز شده است، اضافه کرد: از ۱۴۵مرکز قرانی موجود در خراسان شمالی ۳۴مرکز خانه قرآن شهری و ۱۱۱مرکز نیز خانه قرآن روستایی و موسسه قرآنی هستند.

بابایی با اشاره به این که خانه های قرآن شهری و روستایی و نیز موسسات قرآنی موجود در استان در زمینه آموزش قرآن، قرائت، حفظ، مفاهیم و سایر بخش های قرآنی فعالیت می کنند، گفت: افزون بر این دارالقرآن ها و موسسات قرآنی استان در زمینه های تربیت معلم و مدرس قرآن نیز فعالیت دارند.

وی در ادامه هدف از برگزاری نشست های دوره ای با فعالان قرآنی استان را آشنایی هر چه بیشتر این فعالان با مسائل قرآنی استفاده از طرحها و نظرات و انتقادات به منظور ارتقای کمی و کیفی برنامه های آینده این مراکز عنوان کرد.

بابایی با تأکید بر افزایش و بهبود فعالیت های قرآنی در خراسان شمالی تصریح کرد: اگر آموزه های قرآنی در جامعه به درستی ترویج و تبیین شوند بدون شک بخش اعظمی از مشکلات جامعه مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بنا بر اعلام مسؤولان دارالقرآن کریم خراسان شمالی در حال حاضر در این استان ۲۸۸ حافظ و ۷۷ قاری قرآن به صورت رسمی و ثبت شده فعالیت می کنند.

از بین شهرستان های خراسان شمالی، فاروج با ۵۱ نفر حافظ قرآن، بیشترین شمار حافظان قرآن کریم در خراسان شمالی را به خود اختصاص داده و افزون بر این تعداد، در حال حاضر در استان ۴۱۲ نفر به صورت تجربی و سنتی و ۲۵۳ نفر هم به صورت تخصصی به آموزش قرآن می پردازند.

در طول سال در خراسان شمالی ۳۵ مؤسسه قرآنی، ۱۴۵ خانه قرآن شهری و روستایی و ۶۲۹ جلسه دائمی آموزش قرآن کریم دایر است.

کد خبر 2422132