۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۱

موسوی به مهر خبرداد:

آماده باش 130 مامور دامپزشکی اصفهان در روز عید قربان

آماده باش 130 مامور دامپزشکی اصفهان در روز عید قربان

اصفهان- خبرگزاری مهر: مسئول اداره نظارت بهداشت و درمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در روز عید قربان 130 نفر از ماموران دامپزشکی استان اصفهان در 101 مرکز تعیین شده ناظر ذبح دام خواهند بود.

سید رضا موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت ماموران بهداشت اداره کل دامپزشکی اصفهان در روز عید قربان اظهار داشت: در این روز 130 نفر از ماموران این اداره در 24 شبکه دامپزشکی، 32 کشتارگاه و 45 سایت کشتار دام در میادین دام سراسر استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این ماموران بر تمام امور بهداشتی ذبح دام در زمان قبل و بعد از ذبح نظارت دارند، افزود: روحانیان که ناظران ذبح شرعی نیز هستند از ساعت هفت صبح روز چهارشنبه فعالیت خود را به همراه دیگر ماموران اداره کل دامپزشکی استان اصفهان آغاز می‌کنند.

مسئول اداره نظارت بهداشت و درمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به وجود بیش از 80 بیماری مشترک بین انسان و دام (گوسفند) گفت: در این راستا توصیه می‌شود خانواده از قربانی کردن دام در منازل به شدت خودداری کنند و نذر خود را در کشتارگاه‌ها و سایت‌های معین شده ادا کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های گروهی می‌توانند نقش بسزایی در ذبح دام در کشتارگاه‌ها و سایت‌های بهداشتی داشته باشند، افزود: رسانه‌ها با افزایش آگاهی عمومی نسبت به بیماری‌های ناشی از ذبح دام در منزل می‌توانند آنها را به سمت کشتارگاه‌ها سوق دهند.

موسوی در خصوص مشاهده بیماری‌های مشترک بین دام و انسان در شش ماه نخست سال جاری در استان اصفهان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از شش مورد تب کریمه کنگو در استان اصفهان گزارش شده بود اما خوشبختانه منجر به تلفات نشده است.

وی ادامه داد: بیماری‌های دیگری هم‌چون قارچ، آلودگی جلدی، شاریون و سیاه زخم از دیگر بیماری‌هایی است که بین انسان و دام مشترک است و نمونه‌های آن در زمان‌های مختلف در استان اصفهان مشاهده شده است.
 

کد خبر 2155412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha