۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶

افشار مقدم:

30 مرکز توانبخشی غیر دولتی در استان قزوین فعالیت می کنند

30 مرکز توانبخشی غیر دولتی در استان قزوین فعالیت می کنند

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر 30 مرکز توانبخشی شبانه روزی، روزانه، کارگاه حرفه آموزی ارائه خدمات به 18 هزار و 400 معلول ثبت شده در بانک اطلاعاتی ر ا بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشار مقدم روز دوشنبه در همایش توجیهی طرح پایش مراکز غیر دولتی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن که با حضور یحیی سخنگویی معاون توانبخشی بهزیستی و کارشناسان توانبخشی بهزیستی استانهای کشور در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهارداشت: این همایش با هدف ارتقاء سطح توانمندسازی معلولان ساکن در مراکز توانبخشی غیر دولتی برگزار شده که امیدواریم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی افزود: در استان قزوین 16 مرکز توانبخشی شبانه روزی، 11 مرکز روزانه، سه کارگاه حرفه آموزی و چهار مرکز ویزیت در منزل در خصوص خدمات رسانی به معلولان فعالیت می کنند که بهینه سازی خدمات آنها در دستور کار قرار دارد.

افشار مقدم تصریح کرد: در بانک اطلاعاتی استان قزوین 18 هزار و 400 معلول ثبت نام کرده اند و در حال حاضر در مراتکز روزانه 500 نفر، شبانه روزی حدود یک هزار نفر، کارگاه حرفه آموزی 100 نفر و ویزیت در منزل 200 نفر از خدمات توانبخشی استتفاده می کنند.

این مسئول بیان کرد: در استان قزوین سه هزار و 682 نفر از از خدمات مستمری و سایر افراد تحت پوشش از کمک های شهریه دانشجویی، خدمات درمان و توانبخشی، بیمه پایه، هزینه های تحصیلی، اشتغال، لوازم منزل برخوردارند.

سه هزار معلول در استان پشت نوبت دریافت خدمات

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر سه هزار معلول شدید و خیلی شدید در پشت نوبت دریافت کمک های مراکز خدمات توانبخشی هستند که به دلیل مشکلات ناشی از عدم افزایش این مراکز باید نسبت به تامین نیازهای آنها نیز اقدام لازم صورت گیرد.

افشار مقدم اظهارامیدواری کرد با ارتقاء سطح آموزش مراکز توانبخشی از همکاری و مشارکت خانواده ها نیز در خدمات توانبخشی استفاده کرد.

در ادامه این مراسم حبیبی رئیس گروه دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیتسی کشور در خصوص راهکارهای استفاده از خدمات مراگز توانبخشی غیردولتی مطالبی بیان کرد.

این همایش بعدازظهر امروز هم با سخنرانی کارشناسان بهزیستی در خصوص رویکردهای جدید معاونت توانبخشی در اداره مراکز غیردولتی استانها، نحوه پرداخت یارانه ها، رسیدگی به افراد معلول پشت نوبت ادامه خواهد یافت.  
    
 

کد خبر 2155480

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha