۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۱۰

در روز عيد قربان:

سه اکیپ دامپزشکی آماده ارائه خدمات به شهروندان ملايري/ جابجايي دام زنده بدون مجوز دامپزشكي ممنوع

سه اکیپ دامپزشکی آماده ارائه خدمات به شهروندان ملايري/ جابجايي دام زنده بدون مجوز دامپزشكي ممنوع

ملایر - خبرگزاری مهر: معاون شبکه دامپزشکی ملایر از ارائه خدمات توسط سه اکیپ شبکه دامپزشکی این شهرستان در ذبح گوسفندان به مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهرمیثم قیاسی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر با بیان اینکه قرباني كردن به عنوان یکی از سنت های حسنه در اسلام بوده افزود: اين امر بايد با رعايت موازين شرعي و نكات بهداشتي به انجام شود.

وی عنوان کرد:به منظور جلوگيري از بيماري هاي مشترك و قابل انتقال بين انسان و دام شبکه دامپزشکی ملایر اقدام به بازرسی و نظارت در سطح شهرستان در عید قربان کرده است .

قیاسی گفت: در این زمینه سه اکیپ دامپزشکی آماده ارائه خدمات به همشهریان ملایری در روز عید قربان است.

وی افزود: سه اکیپ  متشكل از یک تيم ثابت و دو  تيم سيار با حضور 9 نفر شامل دو دکتر  دامپزشك، 5 بازرس بهداشت گوشت، دو ناظر ذبح شرعي تشكيل و به شهروندان در روز عيد قربان خدمات ارائه مي دهند.

وی ابراز داشت:شبکه دامپزشکی ملایر به منظور ارتقاي بهداشت عمومي  آمادگي كامل براي نظارت شرعي و بهداشتي بر نحوه ذبح دام زنده را دارد ودر این زمینه  به شهروندان توصيه می شود كه دام خود را در كشتارگاه ها ذبح كنند.

 وی بیان کرد: به دلیل گستردگی شهرستان ملایر اگر کسی قرار است که ذبح را در محلی مانند منزل انجام دهد برای بررسی و بازدید و همچنین نظارت بیشترر اکیپ های سیار دامپزشکی ملایرآامادگی حضور در  محل را دارند.

 قیاسی بیان داشت: اگر همشهریان در هنگام ذبح دام  به مورد مشکولی در لاشه برخورد کردند می توانند آن را سریعا به اداره دامپزشکی ملایر اطلاع دهند.

وی همچنین افزود: جابجايي دام زنده بدون مجوز دامپزشكي ممنوع بوده و با متخلفان برخورد مي شود.

قیاسی در پایان گفت: به منظورآشنایی بیشتر مردم با ذبح شرعی و نکات بهداشتی در هنگام ذبح بیش از 400 بروشور آموزشی در سطح شهرستان ملایر بین مردم توسط شبکه دامپزشکی توزیع شده است.

کد خبر 2156626

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha